Har fått lite till gjort, fick hem torkararmarna från augustsen i tyskland, en kvinna från postnord ringde på dörren men ingen sms ingen mail, så vad hade hänt om jag inte varit hemma eller i duschen?
Betalade lite extra för att få varorna med dhl men tydligen postnord som kör ut, så hade jag inte kunnat ta emot så hade jag fått vänta till nästa dag, förmodligen har dom varit nästan hemma sedan veckan innan Firman ligger ju vid flensburg så det går fort över broarna för dhl.
Vill faktiskt inte alls ha med Postnord alls att göra överhuvudtaget, kan inte lita på dom längre.
Har monterat dom en annan variant av de jag hade men lite högre tryck på rutan men passningen var perfekt, gjorde ren splinsen på axeln smörjde genomföringen tvättade splinsen med bromstvätt drog åt ordentligt. Satte parkeringsläget lite högre eftersom jag besvärats av en osvept yta vid vänstra A-stolpen, lite kort slag på torkarna gör att jag misstänker någon reparation som blivit utförd med begagnade delar.
Limmade fast mina dropplister eftersom de börjat släppa, tunt superlim och pga det kyliga vädret kicker som får limmet att härda på någon sekund.
Gick vidare med att göra nytt fäste för surf/navigeringsplattorna i akrylplast hade ju ett gammalt fäste i glasfiber men jag vill nu ha två plattor den stora med IGO och den lilla 8" med maps och som backkamera, problemet jag har är att jag vill ha plattan stående men det vill inte kamera appen. Vill inte gärna ha appen på den stora plattan eftersom den är lite virusliknande.
Plattorna sitter fast med kardborrband så de blir lätt flyttbara den lilla sitter i ett fodral som har kardborrband den stora har ju ett fodral med tangent bord så där sitter det direkt på baksidan av aluminium. Den stora har ett simkort för trafikuppdateringen och delar via hotspot ut wifi till den lilla plattam som endast har wifi. Det gör att jag kan ha maps som uppdateras hela tiden under körningen med kartor. Men maps är ju egentligen ingen navigator vilket Igo är och ger bra hjälp när man ska genom stora trafikplatser, ett tydligt och bra språk gör det lätt att navigera, maps däremot säjer oupphörligt väldigt långa gatunamn man ska svänga till mitt inne i en rondell och hade man inte den grafiska visningen skulle man bli tokig, så ljudet avstängt på maps.
Men maps har en del fördelar också lätt att hitta restauranger i närheten av målet den ha mer information efter som ny information laddas ner hela tiden från nätet, Igo är ju en färdig app och det som inte finns vid installationen finns inte ska gå att söka via internet men lite omständligt. I och med att jag använder kardborrband så kan jag byta fodral på min telefon till ett med kardborrband så då kan jag hänga upp den istället för någon av de andra, har även en gammal nokia med windows där appen here finns som "livstidsabbonemang" mycket bra app med tilägg för dörr till dörr resande med tåg och buss finns med, tyvärr fungerar den inte längre som telefon men wifi fungerar bra så det är en bra backup med bra kamera och ett fodral moddat med kardborr band.