Har fått lite saker gjort sen sist, fönstret som förmodligen läckt länge fixade jag på det enkla snabba och ganska råa sättet med borrmaskin och stålborste.
gammal sikaflex försvann enkelt men det blev en del repor men ingen risk att tec7 inte fäster, samma med fönsterkanten där det släppt tejpade upp kanten och med hjälp av gummihandske fick till en bra tätning.
Fjärrkontrollen fick jag att fungera ihop med backkameran så jag kan sitta i hytten och styra den därifrån, med facit i hand så var det bästa lösningen eftersom det tog en stund innan wifi och bild kopplat ut och hade jag styrt den med backväxeln hade jag fått sitta en stund med kopplingen nedtryckt, hade jag varit tvungen att ta omtag hade det hela varit nästan omöjligt.
Jag klippte av kontakterna på den kabeln där 12v ska in det är den som är märkt med ett svart streck som är plus, den andra är enklare med rött plus. Den tredje kabeln har en mottagare där den halvrunda sida borde vara den delen som tar emot signalen bäst.
Monterade batteriet 70ah silver fritidsbatteri parallellt med mitt gamla bobatteri så nu har jag totalt 145ah vilket borde räcka bra för några dagars fricamping har 135w solpaneler borde vara ganska bra avstämt. Använde biltemas startkablar eftersom man får 10 kvadratmm för 99kr och rätt färger så billigast. Klämmorna som man kapar kan användas som limklämmor. Använde snabbkopplingar.
Satte fast batteriet med ett spännband hade ju haft ett batteri där förut är ju original men flyttade det under passagerarstolen. Svårt att få plats för två batterier där hade varit tvungen att demontera stolen för att få dit dem, bästa lösningen men jag vill kunna komma åt dem relativt enkelt.
Tyvärr verkar plywoodgolvet mer eller mindre angripet av röta där batteriet står ligger ju plastmatta över vet inte säkert var vattnet kommer ifrån men kan vara skadan som jag hittade nere i spanien där ett plastfilter gått sönder vid vattentanken. Eller smygläckan vid fönstret. Att det ligger ett klickgolv över plastmattan hjälper inte upp problemet. Trodde faktiskt det var dubbellgolv i glasfiber men det verkar bara sitta i bakre hälften av bodelen. Inget jag tänker bråka med nu verkar vara en ganska ganska begränsad bit.
Just nu ser det ut som kriget i bilen eftersom man måste plocka bort så mycket för att kunna öppna luckan till vattentanken och batteriet.
Spanienresan närmar sig.