Har inte blivit så mycket gjort, Har kikat lite på dropplisten jag köpte för ganska mycket den ser klumpig ut beställde den minsta men vet inte riktigt vad jag fått, beställde 7m sen skulle jag få 2+5m sen kom det 6m+1m. Betalade 861kr så lite dyrt men har tittat i flera år efter något som kunde stoppa vattnet, men känner mej osäker listen har legat länge hoprullad och vill gärna hålla sin form samtidigt har plasten man ska dra av släppt bitvis. Påminner mej väldigt mycket om den ellisten som ramlade ner när limmet släppte.
Samtidigt har jag hittat flera plastlister självhäftande som används som kabelkanaler och som bara behöver en modifikation för att fungera som dropplist väldigt billig också.
Man får klippa eller skära bort en bit av listen så kommer det fungera.
Köpte 4mm plywood idag som ska sågas till sänggavlar och kläs med tyg så det passar nya sängen.
Dynan under sängen blev för kort och ska skarvas till 105cm saknas en del tyg samma jag använt en del av till gamla sänggavlarna och en liten remsa jag hittade. Det går säkert få ihop om man klipper och skarvar hej vilt, inte så noga egentligen men kan ju vara kul att ha samma tyg har inget annat hemma heller. När man bor som man gör är det långt att köpa något, sen köper man ju det mesta färdigt från kina så inte så många som syr numera.
Skulle ju kunna köpa en färdig 80cm madrass och kapa till 105cm och samma med överdraget men jag har en 5cm tjock 120x200cm bädmadrass skumgummi liggande så jag limmar ihop det till 10cm 80x 105cm.
När jag är färdig kommer jag ha en lyxsäng tempurmadrass och tempurkudde mycket värt för hemkänslan speciellt när man har lite värk i kroppen av och till men det har de flesta. Ska byta lampa i taket och flytta den lite, sätta dit en läslampa till över sängen.
Men tänk vad roligt det skulle vara att kunna limma fast ledlisten finns det något som går att limma silkon med? Skulle kanske behöva ett larm också men jag är lite inne på en fälla vassa saker och högspänning.