Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
Hämtade bilen idag med nybytta remmar, de gamla såg faktiskt bra ut trots åldern, däremot spännrullen till insprutningspumpen var i dåligt skick -rostig och lät ganska mycket om lagren.
Den kunde ha skurit när som helst och då hade ju den remmen gått sönder och bilen stannat möjligen skulle den kunnat få kamremmen att kugga över.
Så det var bra att det blir gjort.
Ska ändra däckstrycket det står 4,3kg fram på dörrstolpen men i andra papper så gäller det den fyrhjulsdrivna bilen, så jag ska sänka det för att få den lite mer riktningsstabil.
Har trasslat mer med min gps men har inte lyckats få ställplatsfilerna in i den och även om de syns i my drive så syns inga ställplatser på kartan.
Såg att teknikmagasinet tog 1895kr för den så jag ska sälja av den för knappt hälften fast den är ny har tröttnat det får bli en app i surfplattan istället.
Laddade hem HERE och kartor och den är så enkel att använda så man behöver ingen bruksanvisning. Ska försöka få in ställplatser men jag vet inte format eller hur än.
Kanske vw-koncernen drar sig ur affären med nokias kartor så att here kan fortsätta som förut.
Nu när allt kostnadskrävande och nödvändigt underhåll är avklarat ska det bli roligt att inrikta sej mer på bodelen, men jag kommer att köra med den till vardags ett tag för att se hur den fungerar.