Idag var jag ute och riskerade livet igen, stod på stege och tvättade med rivsvamp och aceton så att snabbvaxet som inte är vax utan något annat, skulle gå bort och det verkar som om det gjorde det vid ett tillfälle lättade stegen från väggen och det finns absolut inget att hålla sig i.
Lade på sikaflex inne och klättrade upp på taket igen, naturligtvis kom några riktiga körare när man höll en solpanel med sikaflex på, lyckades få dit solpanelen och trampade på den för att få ner den mot taket och limmet utspritt, den ska hålla att stå på tror i alla fall det var den modellen...
Just nu står det ett mindre bilbatteri på ett underlag för knäna ovanpå solpanelen, det var lite kallare än det skulle för att använda limmet.
Satte på fläktkaminen riktad mot taket inuti bilen förmodligen blir det några grader varmare även på utsidan.
Nu blir problemet att få ner sladden.
Överdelen på skorstenen var det hål i det var det inte i sept. när jag bytte takluckan, plasten har alltså vittrat sönder sedan dess.
Löste det temporärt med silvertejp.
Skulle kunna vänta med en del rep. tills jag kommer söderut men jag behöver ju en 2.5m stege för att komma upp.