Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
Jag funderade lite på passagerarstolen, kan ju i nödfall låta folk åka med därbak det är den ju konstigt nog godkänd med.
Men det blir ju lite kallare eftersom man som det är nu kan avskärma bodelen, vet inte hur bra fönsterskydd fungerar och dörrarna är helt oisolerade.
Dörrarna får bli ett sommarjobb eftersom jag inte vill stå ute och jobba nu när man inte vet när snön kommer.
Finns ju helintegrerade bilar och har läst diskussionen om sängarna fram som man sänker ned, en del har ju bara dom som fast bädd utan att krångla med dinetten. Verkar inte roligt alls.
En fast bädd som man kan använda när man vill utan krångel känns viktig, har t.o.m. funderat att minska hyllan på högra sidan, därinnanför finns två gasoltuber och det räcker ju med en tror jag fast man är ju mindre bunden till att jaga gas med två. Ska reda på hur gasolvärmen fungerar.
Ska till och beställa ett specialmedel att hälla i växellådan
http://www.rvs.se/ Har använt det till caddyns växellåda som hade problem med att synka på trean, problemet kvarstår men växellådan går så lätt nu att det inte känns som något större problem och inget har blivit sämre under 3000mil!
Det är lite ljud i växellådan på alla växlar men just vid strax över 90 kom det ett lite högre ljud dom bara hördes vid en speciell hastighet och försvann när jag rörde gasen, kan inte skada att hälla i medlet och se vad som händer, har också svårt att få i 2an och speciellt 1an .
Det som skrivs verkar för bra för att vara sant, frånsett hemsidan så går adressen till ett äldre bostadsområde där en man med utländskt namn 66 år har sin bostad och säljer via hemsidan.
Har snurrat runt på diverse forum och det har skrivits mycket och det har nästan en religiös prägel med känslosamma inlägg, det är i alla fall inget vanligt medel som förbättrar smörjningen utan det verkar bli en beläggning på slitytorna som är väldigt slät, vilket borde minska friktionen i lagren, synkringarna får ju knappast någon beläggning eftersom de används så lite men snurrar kughjulen lättare synkar det ju snabbare vilket är min teori varför caddyns låda numera är väldigt lättarbetad mot när jag köpte den.