Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
Jobbat lite igen, tvättade en liten trasmatta och la in i husbilen, blev lite färgmatchning tror jag.
Inhandlade ett litet runt bord med stålfot att snyggas till och användas i bilen behöver inte originalbordet som man skulle sova på blir en permanent säng för 1 person.
Fick köpa en polygrip för att lossa 22mm kontakten i kylaren är väl en tempgivare eller nåt?
Ska försöka få loss det som ser ut som en hylsa gängad i växellådan som växelaxeln går in i med polygrip har inte så stora verktyg.
Gjorde en upptäckt när jag skruvar ner en bult i det tomma hålet bredvid axeln med bara handkraft så försvann det stora glappet på axeln. Frågan är och som jag hoppas någon kan besvara är hur det ser ut innanför och vad bulten är till för, misstänker att det är någon specialbult som ska in i något ogängat hål och styra axeln.
Det var också ett stort glapp där skarven mellan växelröret och axeln det satt en m8 där som inte såg ut att höra hemma där, vad ska det egentligen sitta där?
Ska mäta och handla en O-ring till axeln enligt Jankros tråd.
Det är ganska stor skillnad på mina bägge bilar i storlek, efter vad jag förstått ska det gå att bo en längre tid i en bil av den storleken, många plåtisar är inte större och då bor man ändå två. Jag har ju ingen erfarenhet av att bo länge speciellt inte utomlands.
Ni får väl säja ifrån om jag blir tjatig om hjälp.