Ja det där med att bara ha husbilen som fordon har jag också varit inne på. Då jag använder bussen året runt, för att handla och lite andra resor. Känns det inte helt främmande.
Har en del saker att förbättra, montera en elektrisk motorvärmare och försöka bygga en dragkrok.
Jag har vattenburen värme och värmeväxlare från motorn, så jag kan använda det på två sätt.
Värma bussen när jag kör och andra vägen som motorvärmare. Men att värma hela bussen för att kunna åka iväg känns inte ekonomiskt. Sedan är det där med snö på taket, vill ju inte få böter för dålig snöröjning.
Har stege upp, men väldigt halt och det känns inte helt ofarligt. I mina trakter kommer det en del snö, så ett tak för husbilen vore nog bra, men allt kostar.
Kanske borde man göra som du gjort tidigare, lämna Sverige på vintern. Lite sjukdom gör att jag tvekar inför det, men det kanske går.
Man kanske ska ta chansen innan det är för sent att ge sig iväg, jag är ensam så det är väl bara att åka.
Hur gör du med tillsyn av ditt boende? Känns inte riktigt bra att lämna huset tomt, min son bor några mil bort men kan väl inte begära att han ska sköta allt.
Kanske är det också lite så, att rädslan för att få problem på vägen bromsar en del.