Åkte många mil med slirande remskiva men tyckte jag fick den bra uppspänd men den kanske förlorat formen så att det bara är att byta ut den. en rem är ju lätt attt byta. När jag slår på halvljuset sjunker spänningen neråt 12,6v men när jag stänger av ökar den ganska fort gradvis. Bytte alla remmar för ca 1300mil sedan men justerade på fel skruv och fick inte till det, sen i isande regn spände jag upp den så det verkade bra. Det är ju det att man blir lurad av solpanelen för batteriet är ju alltid fulladdat det lånar ju ström från bobatteriet också. Har inte orkat med något i sommar tål inte värmen, borde ju besikta snart också så det är klart till vintern sen ska jag klara mej till 2020. Samma med clion, den har gått bra nu sedan jag hittade felet en spräckt kontakt till tändspolen och den ska jag försöka hitta men det är inte lätt spolarna på skroten är ju oftast borta och man klipper ledningar vid kontakten. Elen är nog det sämsta på clion så många elfel har jag aldrig haft på någon bil. Sen gillar jag inte kopplingen bortskämd av husbilen som bara tuggar igång på tomgång.
Hade ju tänkt åka till kroatien men efter denna sommar är jag lite trött på sol och värme.
Inspektion av taket på husbilen.
Visa bilaga 156079