Fyllde på vatten både till toaletten och vattentanken, satt in kassetten som varit i källaren över vintern, allt verkade ok. T.om. kranen för att tömma beredare osv som stått öppen sedan i höstas verkade fungera, det gjorde den inte när jag köpte den men lagade den genom att ta ut gummimembanet och låta det ligga länge silikon det blev mjukt igen och har fungerat sedan dess.
När jag satte på pumpen så gick den länge... sen hörde jag ett konstigt ljud från toalettskåpet och där var fullt med vatten. Hittade problemet slangen från varmvatten beredaren hade lossnat, tidigare ägare har bytt slangarna till tryckluftslangar och som det ser ut satt dit en 10mm slang på ett 8mm rör med en slangklämma som egentligen är för stor. Slangen har säkert formförändrats när den fått varmvatten och nu lossnat, knepigt att få dit sittande på en pall och inte kunna se vad man gör men nu verkar den sitta. Hittade en pump som jag köpt på dollarstore för 50kr med slangar och allt så jag ska länspumpa toalettskåpet. Är inte så orolig för läckage eftersom allt är glasfiberplast på golvet och när man kör rinner säkert vattnet som runnit vid sidan om säkert ut.
Provstartade bilen som gick igång direkt och lät bra med blankdiesel i tanken och en skvätt tvåtaktsolja.
Har ju haft en bräda på kopplingen och det har fungerat bra trots att en del nog tycker jag ska byta koppling egentligen, pratade med ett riktigt proffs i bilbranchen och han sa att det var riktigt att ha en bräda som tryckte ner kopplingen och slira lite på kopplingen om jag skulle ställa den ett tag. Han talade direkt om vad felet var kopplingsbeläggen fastnar mot plattan det hade hänt honom med en nästan ny bil som stått ett år.
Skönt att höra att jag haft rätt och att det bara är att köra.
Hade ju planer på kroatien men Plastpelle säjer att dit ska man åka i september då är det billigt och lungnt så jag skjuter nog på den resan, blir nog en del resor runt södra delen av sverige, är ju mest att plocka ut alla saker man vill ha med i bilen och köra.
Min drönare ska naturligtvis med har flugit en del hemomkring och det är fantastikt vad bra filmer det blir från 120m ser man det mesta av orten jag bor på.
Nästan vem som helst kan flyga en sån efter några minuters hjälp, det svåra är ju att få bra bilder man får vara försiktig med hastiga manövrar annars blir man lätt sjösjuk. Har ett hemskt minne av en man som köpt en super8 kamera efter att jag visat honom mina filmer, en film var 3,5 minuter och kostade en massa. Han hade filmat 2sekunder här och där zoomat ut och in och vridit kameran hit och dit så man var nästan spyfärdig efter en film.