Efter felsökning på min renault clio har jag genom uteslutningsmetoden kommit fram till att startproblemen beror på två saker dels det gamla batteriet som hade max 30s startid och den gröna indikatorn växlat färg trots många timmars uppladdning, det nya biltema batteriet fungerar jättebra. Den andra saken är att kamaxelgivaren är glapp på något sätt, den är inte original, jag har nu köpt en ny som ska monteras om vädret och kroppen tillåter eller så lämnar jag bort det bara två skruvar och en kontakt men det sitter lite trångt.
Just nu är jag lite justerad genade från en parkeringsplats och upptäckte att mina skor som varit utmärkta i snö inte klarade isgata, så ett knä som fått stryk tidigare har gjort ont och platt fall på ryggen i full fart var inte bra varken för ryggen eller nacken jag har ju lite fallhöjd
Visa bilaga 145796 Visa bilaga 145798 . Det bästa var att en ung jättesnygg tjej kom till min hjälp och fick upp mej på benen.
Var ute och provstartade husbilen och den gick igång direkt, har ju haft en bräda för att hålla ned kopplingen så växlingen fungerade bra också, men jag misstänker att det vid fuktigt väder kommer in vatten på kopplingen så den helt enkelt rostar fast.
Solen sken idag men bara en halv plusgrad som varmast och snön på verandataket glider långsamt nedåt, man ska inte gå i trappen när den ger sig iväg. Och ja tulpanerna blommar -inomhus med fönster i söderläge.
Snart kommer våren med varma dagar