• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Padda införskaffad!

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Padda införskaffad!

En del fåniga appar som följde med i Flyern verkar omöjliga att ta bort! Jag är inte särskilt intresserad av modekläder för amerikanska barn exempelvis! I min först provade padda fanns det en task killer som tydligen hade till uppgift att ta bort onödiga appar! Vad säger expertisen om detta?

Jappe

Va konstigt, några sådana appar har inte jag i min Flyer levererad från Siba.
Har du provat att gå in under: Inställningar / Program / Hantera Program
Klicka sen på valfri app och "Avinstallera"

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Har en Iphone4. Går det att flytta över telefonkortet från den till HTC'n ?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har en Iphone4. Går det att flytta över telefonkortet från den till HTC'n ?

Jo, det går att flytta simkortet men eftersom iPhone har microsim måste du ha en liten adapter som förstorar kortet. Men det smartaste är väl att internetdela iPhonen och använda WiFi på Flyern. Om man sätter in ett kontantkort (röst) i Flyern kan du surfa för under 3 kr/dag via 3G.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jappe, det skulle vara intressant att veta om skärmgrafiken hänger med vid surfning utan att lagga. Samsung Tab har problem med detta trots grafikprocessor och ett pris på 6000 kr. Hur klarar Flyern SVT Play, funkar den utan buffring?

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Alldeles utmärkt, tack! Jag sitter och tittar på nyheterna nu och inte det minsta lilla bufferi alls!

Jappe

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Det skulle vara helt fantastiskt om nätet var så stabilt så videospelaren i SVTplay inte buffrade. Ganska ryckig video skulle det bli.....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det skulle vara helt fantastiskt om nätet var så stabilt så videospelaren i SVTplay inte buffrade. Ganska ryckig video skulle det bli.....

OK! Jag menade om SVTPlay gör avbrott för buffring som förutom dålig bandbredd kan bero på att grafiken inte hänger med.
Det senare kanske yttrar sig mest i ryckighet.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Man undrar om det är begåvat att lägga in Photoshop i paddan! Man undrar också om det överhuvudtaget är möjligt! Man undrar väldigt mycket över hur mycket det här lilla underverket klarar egentligen!

Jappe :confused:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har inte testat fotoappar till Android men till iPad finns det bättre appar än Photoshop Express. Men testa, jag tror att den är gratis.

PS! Jag var i Uddevalla i morse för att titta på underverket men de öppnade inte förrän 11 (jag var där 10:30) så jag åkte till Jula och köpte en motorsåg med 1600 kr rabatt istället.
Och vad skulle jag med ytterligare en Androidpryl som ändå hamnar i en byrålåda efter några dagar. Vi får se om det så småningom blir halva reapriset!

Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Åkte till SIBA i Gävle och tittade på den omtalade plattan. Tyckte den såg bra
ut för 2495:- och har tänkt att skaffa en platta förr eller senare. En trevlig försäljare kom fram och frågade om han kunde hjälpa till. Jag chansade och sade att den var för dyr för min plånbok fastän jag egentligen inte tyckte det. Han började räkna och kom fram till ett pris på 1990:- om jag också köpte ett surfabonnemang för 79:-/månad i 24 månader. För dyrt sa jag. Det kommer ju att totalt kosta mig närmare 2000:-. Då får jag räkna igen sa han och började vri
och vända på olika priser. För att göra en lång historia kort så kom han fram till ett pris på 1700:- och då kunde jag inte hålla mig.

G

Göran & Carola

Guest

Går det att ringa från den ?

Finns ingen inbyggd telefonapp i den, men Skype går att ladda ner från Google Play.
Flyern är officiellt inte kompatibel med Viber, varför appen ej kan laddas ner från Google Play.
Den kan dock laddas ner direkt från Vibers hemsida, och efter några omregistreringar med sms-kod, som man får vid installationen, så verkar den fungera.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Flyern är officiellt inte kompatibel med Viber, varför appen ej kan laddas ner från Google Play.
Den kan dock laddas ner direkt från Vibers hemsida, och efter några omregistreringar med sms-kod, som man får vid installationen, så verkar den fungera.

Det är på samma sätt med iPad, man får ha simkortet tillfälligt placerat i en mobil för att erhålla en pinkod via sms. Sedan funkar det ypperligt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Paddan lägger sig i saker som den inte har att göra med. Idag skulle jag skriva ett mail och där ingick ordet "nurå" men se det gick inte. Paddan föreslog byrå och allt möjligt annat och när jag försökte lura programmet så blev det till slut "Murphy" (!) hos mailmottagaren! Giv mig styrka! Jag vill stava på mitt vis och inte bli tillrättavisad av någon anonym "elektronisk" programmerare!

Till slut så hittade jag "ordvalshjälpen" och tog bort den! Varför är det så? Det borde ju vara tvärtom, alltså att man kunde aktivera tjänsten om man ville i stället för att avaktivera den!

Förargad Jappe

Senast ändrad:

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

Jappe, har du lagt in någon ebok i din Flyer?
Har själv aldrig sysslat med detta varken på datorn eller nåt annat.
Letade lite här på forumet men fann inget direkt riktat här för våra paddor.
Försöker lite smått med bibliotekets hemsida och kanske Moon reader??.

mvh
Fincan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nej, det har jag inte vågat mig på än! Du ska veta att du frågar en person som knappt kan läsa!

När bokklubben Svalan ringde en gång för längesedan så svarade jag: "Döö, ja läste en bok en gång vetdu, men det gör jag aldrig om, för jag blev så jäddra förverrad!" Det blev alldeles tyst i luren och efter den betan fick jag vara ifred!

Jag har kollat lite på hur det ser ut med de böcker som följde med flyern och det verkar riktigt bra så jag kanske börjar läsa böcker igen! Det här sortens böcker passar bra i husbilar för de väger ju ingenting!

Jappe

Toppen