• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Padda införskaffad!

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Padda införskaffad!

av någon anledning fungerar paddan just nu efter eget befinnande.
Jag misstänker starkt att ungdomen varit framme och pillat. Allt hoppar omkring
på skärmen . Får mig utsökt att tänka på skylten på hemmet " dem unga tror att vi gamla är tokiga, men vi gamla vet att dem unga är det"

mvh
Fincan
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Padda införskaffad!

av någon anledning fungerar paddan just nu efter eget befinnande.
Jag misstänker starkt att ungdomen varit framme och pillat. Allt hoppar omkring
på skärmen . Får mig utsökt att tänka på skylten på hemmet " dem unga tror att vi gamla är tokiga, men vi gamla vet att dem unga är det"

mvh
Fincan

nu är dem första tre e böckerna i hamn, bland annat " hämnaren från Tjörn"
(bibblan Malmö)
mvh
Fincan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Det krävs väl lokalt bibliotekskort med kod, trodde jag. Jag lyckades inte låna någonting! Urvalet verkar minst sagt begränsat!

Jappe
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Jappe, har du lagt in någon ebok i din Flyer?
Har själv aldrig sysslat med detta varken på datorn eller nåt annat.
Letade lite här på forumet men fann inget direkt riktat här för våra paddor.
Försöker lite smått med bibliotekets hemsida och kanske Moon reader??.

mvh
Fincan

http://www.husbilsklubben.se/forums/t56921/

Den guiden gäller för både ipad och android plattor.
Jag gillar moon reader bäst, men den klarar inte drm-skyddet. Så därför använde jag bluefire i exemplet, eftersom den fanns till båda systemen.

/Stefan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Nu har jag suttit halva kvällen och försökt logga in på Bluefire Reader. Mitt gamla lösenord funkar plötsligt inte och det är inte första gången detta inträffar! Google kan ta sin monopolställning och dra någonstans! Fxn vad jag är trött på amerikanarna och deras arabskräck! Gonatt!

Jappe
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Padda införskaffad!

Jappe, köp inte enbart produkter..., köp funktion! :)

:-/<rister
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Nu har jag suttit halva kvällen och försökt logga in på Bluefire Reader. Mitt gamla lösenord funkar plötsligt inte och det är inte första gången detta inträffar! Google kan ta sin monopolställning och dra någonstans! Fxn vad jag är trött på amerikanarna och deras arabskräck! Gonatt!

Jappe

Det låter mer som att det är Adobes fel, för det är adobes konto du skall ha för att logga in i Bluefire...

//Stefan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Tack Stact! Jag trodde att Adobe och Google var samma bolag! :oops: Jag håller inte reda på alla dessa utrikiska "firmor"! Nu har jag kommit in! :) Vad är en browser? :confused:

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Ni som köpt Flyern, är det version 2.3 eller 3.2 på operativsystemet?

Så här tar man reda på det tror jag:
Inställning - Om telefonen - Programvaruinformation - Androidversion

Jag frågar därför att det förekommer olika uppgifter om vilken version Flyern säljs med, version 3.2 är den som passar bäst till plattor och den andra till telefoner.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Svåra frågor, Knarrevik! Jag svarar som RollsRoyce: tillräckligt!

Nu har jag laddat ner en bok men den försvann! Det dröjde inte 28 dagar, det blev bara 28 sekunder! Jag misstänker att den finns någonstans i Flyern; frågan är var! :confused:

Jappe
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Tack Stact! Jag trodde att Adobe och Google var samma bolag! :oops: Jag håller inte reda på alla dessa utrikiska "firmor"! Nu har jag kommit in! :) Vad är en browser? :confused:

Jappe

Browser = Webbläsare; Firefox, Chrome, Opera och Safari är exempel på bra Browsers. Att jag inte använde "Webbläsare" i texten skyller jag på att under arbetstid så är engelska det språk jag måste skriva 90% av allt på.
Så det är lätt att en del sådana uttryck slinker in...

Ladda ner den igen... När nedladdningen är klar skall du få en ruta med val om i vilket program du vill öppna den i.

(Jag skall undersöka lite var nedladdningar hamnar. Återkommer om det)

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Tack, snart blir väl den amerikanska engelskan huvudspråk i Sverige! Jag kämpar emot men jag känner mig ganska ensam i det avseendet!

Jappe

PS. Jag hittade boken! Den fanns inte i "min bokhylla" utan i "Library"! DS.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Svåra frågor, Knarrevik! Jag svarar som RollsRoyce: tillräckligt!

Nu har jag laddat ner en bok men den försvann! Det dröjde inte 28 dagar, det blev bara 28 sekunder! Jag misstänker att den finns någonstans i Flyern; frågan är var! :confused:

Jappe

Antar att du gjorde det i webbläsaren (se, jag lär mig ;) ).
Om du öppnar webbläsaren igen, så har du en ikon högst upp till höger med tre streck och en liten sned pil. klicka på den, så får du en lista. Ett alternativ i listan är "Nedladdningar". Där bör boken finnas.

//Stefan
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

hmm, redan december meddelade HTC att de skulle börja skicka ut uppdateringar till HTC Flyer: swedroid men det verkar vara svårt för dem att få ut dem...

//Stefan
 
Toppen