• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Padda införskaffad!

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Har just skaffat en Android Sony tablet (133se) och börjat prova så smått.

Den har ingen satellitmottagare om jag förstått det rätt, bara 3G positionering, så Garmin får hänga med ett tag till. Tänker köra utan Simkort på husbilens Wifi.

Ett par frågor har dykt upp så här långt:
Finns någon bra app som kan emulera Excel? Kan man skriva ut på nåt sätt via nätverksskrivare?

För att skriva ut via trådlöst nätverk använder jag mig av appen Printer Share

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dynamixsoftware.printershare&hl=sv

fungerar perfekt....

Ang Excel så vet jag inte riktigt , kanske någon annan som vet ?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Du kan redigera Excel-filer i Google docs. Den fungerar utmärkt direkt i webbläsaren. Det finns också flera appar för det, men namn på det får jag återkomma med... Annars kan du söka på "Excel" i playbutiken och testa någon som ser bra ut och fått höga betyg.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Har just skaffat en Android Sony tablet (133se) och börjat prova så smått.

Den har ingen satellitmottagare om jag förstått det rätt, bara 3G positionering, så Garmin får hänga med ett tag till. Tänker köra utan Simkort på husbilens Wifi.

Blev du inte upplyst om detta när du köpte den eller glömde du att fråga?

En av de största anledningarna till att skaffa en platta till husbilen är ju navigering och ställplatssökning. Tänk på att du har ångerrätt!
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Padda införskaffad!

För er som är intresserade av skärmskydd så erbjuder misco.se Zagg Invisible Shield till HTC FLYER för endast 26 kr och dessutom fraktfritt med koden:


sweclockers1337


Gå till www.misco.se/personalrabatt och följ instruktionerna för att använda rabattsystemet.

//Jonas

Hej, hittar inte detta på deras hemsida.
Kanske det har utgått ?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Blev du inte upplyst om detta när du köpte den eller glömde du att fråga?

En av de största anledningarna till att skaffa en platta till husbilen är ju navigering och ställplatssökning. Tänk på att du har ångerrätt!

Jo, vi diskuterade gps funktionen i butiken. Valde denna för att surfa - har en nästan ny garmin som får hänga med lite till.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Har just skaffat en Android Sony tablet (133se) och börjat prova så smått.

Den har ingen satellitmottagare om jag förstått det rätt, bara 3G positionering, så Garmin får hänga med ett tag till. Tänker köra utan Simkort på husbilens Wifi.

Ett par frågor har dykt upp så här långt:
Finns någon bra app som kan emulera Excel? Kan man skriva ut på nåt sätt via nätverksskrivare?

Hur blir man av med appar man testat och inte vill använda mer? Hittar inte nån kontrollpanel eller något motsvarande.
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Padda införskaffad!

Gå in på AppStore, nederst fliken Köpt så kommer alla appar du installerat fram. Den app du vill "ta bort" (gömma) fixar du bort genom att dra med fingern åt höger så kommer "göm" fram ("radera").
 
Toppen