• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Padda införskaffad!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Om det kan intressera någon så är min Android-version 2.3.4.

Programvarunummer: 2.23.405.3

Jappe

G

Göran & Carola

Guest

Flyern levereras med android 2.3 Gingerbread, men kan manuellt uppdateras till version 3.2 Honeycomb, som är mer anpassat för tablets.
Beträffande android 4.0 Ice Cream Sandwich, så har inte HTC sagt någonting om eventuellt releasedatum ännu. Så där får vi vänta och se.

2012-03-24_10-40-47.jpg

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Och hur gjorde du skärmdumpen?

Det funkar inte på min HTC mobil.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Varning för Androidanvändare och då menar jag inte att man ska akta sig för dom utan en varning för att uppdateringar kan ge biverkningar. Jag läste lite om detta på nätet och det påminde mig om droskchauffören i Göteborg som fick för sig att sota sin Opel Kapitän årsmodell 1956 bara för att den hade rullat 100000 mil. Den bilen blev aldrig mer vad den hade varit innan så droskägaren blev tvungen att köpa en ny bil! "Rör aldrig en motor som fungerar" sa han till oss glopar någon gång på nittonhundrafemtiotalet förra årtusendet.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Var det denna?

aCIMG0124.JPG

G

Göran & Carola

Guest

Jag gick in på: "Inställningar/Om tablet/Programvaruuppdateringar" och tryckte på "Sök nu"

Fick göra det några gånger till dess jag fick upp följande meddelande: "Det finns inga uppdateringar tillgängliga för tableten"

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Varning för Androidanvändare och då menar jag inte att man ska akta sig för dom utan en varning för att uppdateringar kan ge biverkningar. Jappe

Allvarligt talat Jappe, version 3.2 är betydligt bättre än den du har och uppdateringar är riskfria så länge som inte datorn lägger av pga elavbrott.
Då får man göra om hela proceduren.

Förresten det kanske går att uppdatera OTA (over the air)?

G

Göran & Carola

Guest

Och hur gjorde du skärmdumpen?

Det funkar inte på min HTC mobil.

På Flyern tar man skärmdumpar med hjälp av pennan.

På Desire HD trycker man snabbt på både strömbrytarknappen och knappen för startsida. Man får prova några gånger för att få in känslan.
Tror också att man behöver minst Android 2.3.5 Gingerbread.

F

F.d. 18017

Guest

Tack, snart blir väl den amerikanska engelskan huvudspråk i Sverige! Jag kämpar emot men jag känner mig ganska ensam i det avseendet!
Ska man vara petnoga och det ska man såklart när man ska sticka nålar i någons fot, så har du redan acceptrat en massa engelska ord.
Padda från Pad som istället borde heta platta om du vill vara "svensk"
Webläsare är ju ett Web = spindelnät så där kom det igen.
Inter - net från latin och engelska
Det är nog bara svälja så många engelska ord man kan vad gäller datorer för det som gör förvirringen total när man läser om datorer är just att översättningarna ofta förvirrar mer än de hjälper.

F

F.d. 18017

Guest

Flyern är officiellt inte kompatibel med Viber, varför appen ej kan laddas ner från Google Play.
Den kan dock laddas ner direkt från Vibers hemsida, och efter några omregistreringar med sms-kod, som man får vid installationen, så verkar den fungera.
Har du fått in denna i android ICS på en surfplatta?
Skulle va kalas om du kunde beskriva mer hur detta gick till för de som fått in den skriver bara att det gick men inte hur.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Allvarligt talat Jappe, version 3.2 är betydligt bättre än den du har och uppdateringar är riskfria så länge som inte datorn lägger av pga elavbrott.
Då får man göra om hela proceduren.

Jag vet inte om jag vågar mig på denna uppdatering. Jag läste en del på nätet om negativa erfarenheter hos sådana som gjort det.

Flyer uppdatering.jpg

G

Göran & Carola

Guest

Har du fått in denna i android ICS på en surfplatta?
Skulle va kalas om du kunde beskriva mer hur detta gick till för de som fått in den skriver bara att det gick men inte hur.

Nu har jag HC i min platta, men vad jag hört skall det fungera även i ICS.

Jag gick in på Viber | Free calls, free voip, free phone calls from iPhone and Android och laddade ner apk-filen för android, och installerade den i plattan.
Öppna sen Viber och fyll i telefonnumret till SIM-kortet i plattan, så skickas en kod per sms, som man anger i programmet. Då bör det fungera.

G

Göran & Carola

Guest

Jag vet inte om jag vågar mig på denna uppdatering. Jag läste en del på nätet om negativa erfarenheter hos sådana som gjort det.

Visa bilaga 52684

Så är det med allt, tycke och smak skiljer sig alltid åt. Vissa tycker det blivit bättre medans andra har en motsatt åsikt.
Jag tycker personligen att HC flyter på bättre än GB. Även pennan har fått fler funktioner efter uppdateringen.
Nackdelen är väl att hårdvaruknapparna försvinner för att ersättas av skärmknappar (tar ju upp några millimeter av skärmens nederkant).
I knarreviks YouTube-video får man en ganska bra bild om förändringarna i HC.

I en ev. framtida uppdatering till ICS skall tydligen hårdvaruknapparna komma tillbaka igen.

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

Har nu uppgraderat till 3.2 utan några problems.
Tack alla här för era anvisningar.

mvh
Fincan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Öppna sen Viber och fyll i telefonnumret till SIM-kortet i plattan, så skickas en kod per sms, som man anger i programmet. Då bör det fungera.

På liknande sätt gör man med iPad, man sätter simkortet tillfälligt i en mobiltelefon för att erhålla pinkoden som man sedan matar in i plattan. iPad kan inte ta emot vanligt sms men det kan kanske Flyern?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Varning! Nu har jag också uppdaterat och blev grymt besviken! Rörigt och onödiga finesser! Jag säljer den här och köper en ny, tror jag! Allt arbete med att hyfsa paddan bortkastat! Jag hittar inte funktionerna, bl.a. svårt att flytta ikoner och radera krimskramset! :mad: Jag vill ha tillbaka min "gamla" padda!

Finns det någon återställningsknapp?

Jappe

Senast ändrad:
Toppen