• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Padda införskaffad!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Till slut föll jag till föga efter Knarreviks våldsamma reklamkampanjer för iPad och köpte mig en HTC-padda (!). Först provade jag en billig TDmech (mkt osäker på namnet) men lämnade tillbaka den eftersom jag inte lyckades med min föresats att använda smartphonen som GPS-puck. Sedan provade jag en Samsung någonting som jag också lämnade tillbaka eftersom den inte heller hade GPS. Jag tyckte jag blev lite lurad där av reklamen. Sedan försökte jag ännu en gång med den billiga "TDmechen" men tröttnade och for tillbaka till äffären och bytte den till en HTC flyer på bara 7 tum, (vilket gör den väldigt hanterbar enligt min mening) och där satt den! Kanontrevlig liten padda! Pris rimliga 2500 kr på Siba! Strax efter inköpet var vi inne i en Expertbutik och där såldes samma HTC-flyer för 6500 kr. (!!!)

En eloge till den tåliga personalen på Siba i Uddevalla som accepterade alla mina turer utan minsta lilla knot!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Grattis, till det priset är det ett klipp. Nackdelen är att den har en telefons operativ men kanske kommer den att uppgraderas. Hyfsad upplösning och rösttelefoni är en fördel.

Nu gäller det att hitta en navigeringsapp, mitt tips är Navigon eftersom iGO inte finns till Android, ännu!

Tills vidare räcker det kanske med Google Maps Navigation som redan finns installerad.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

En trevlig navigeringsapp är också svenska Wisepilot som man kan abonnera på från 1 dag till 2 år. Riktigt snabb och med utmärkta sökegenskaper. Gratis nedladdning.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Går den att ringa på också? Jag har pillat med den här plattan halva dagen och har inte haft så roligt på år och dag! Hur i harrans namn kan det vara så stor prisskillnad på Siba och Expert?

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Tacka Fabian för det!

Han vill väl be om ursäkt för höga priser.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Padda införskaffad!

En trevlig navigeringsapp är också svenska Wisepilot som man kan abonnera på från 1 dag till 2 år. Riktigt snabb och med utmärkta sökegenskaper. Gratis nedladdning.

Om man använder GPS:en behövs det då en extra antenn eller funkar det ändå?
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Padda införskaffad!

Till slut föll jag till föga efter Knarreviks våldsamma reklamkampanjer för iPad och köpte mig en HTC-padda (!). Först provade jag en billig TDmech (mkt osäker på namnet) men lämnade tillbaka den eftersom jag inte lyckades med min föresats att använda smartphonen som GPS-puck. Sedan provade jag en Samsung någonting som jag också lämnade tillbaka eftersom den inte heller hade GPS. Jag tyckte jag blev lite lurad där av reklamen. Sedan försökte jag ännu en gång med den billiga "TDmechen" men tröttnade och for tillbaka till äffären och bytte den till en HTC flyer på bara 7 tum, (vilket gör den väldigt hanterbar enligt min mening) och där satt den! Kanontrevlig liten padda! Pris rimliga 2500 kr på Siba! Strax efter inköpet var vi inne i en Expertbutik och där såldes samma HTC-flyer för 6500 kr. (!!!)

En eloge till den tåliga personalen på Siba i Uddevalla som accepterade alla mina turer utan minsta lilla knot!

Jappe


Efter massiva påtryckningar från den yngre generationen fick även jag ompröva mina principer. Inköpte samma surfplatta som dig Jappe idag, på Siba i Malmö
men betalade där endast 2150 kr. MEN med telenor rabatt på 595kr för ett
surfkort bundet i 24 mån vilket renderar mig 79 kr för fri surf inom Sverige(per månad).
Fick naturligt vis skriva dessa rader på lilla datorn men hoppas på några lediga
timmar inatt då jag kan lära mig HTC Flyer 32GB 3G!

mvh
Fincan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

Om man använder GPS:en behövs det då en extra antenn eller funkar det ändå?

Det är som en vanlig GPS-navigator. Inga hinder till satelliten; funkar alltså inte inomhus och kanske inte under alkoven och där borde det väl fungera med extern antenn. Jag vet inte. Detta är inte min avdelning!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

Den funkar under alkoven eftersom den är utrustad med a-gps, troligen även inomhus.
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Grattis, till det priset är det ett klipp. Nackdelen är att den har en telefons operativ men kanske kommer den att uppgraderas. Hyfsad upplösning och rösttelefoni är en fördel.

Enligt rykten på nätet lär HC uppdateras till ICS nån gång under året. Det ligger tydligen ett antal HTC lurar före i kön.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Padda införskaffad!

Det är som en vanlig GPS-navigator. Inga hinder till satelliten; funkar alltså inte inomhus och kanske inte under alkoven och där borde det väl fungera med extern antenn. Jag vet inte. Detta är inte min avdelning!

Jappe

I min Flyer fungerar gps,en hyfsat även inne i lägenheten, vilket inte min HTC lur klarar. Dessutom betydligt snabbare låsning av satelliterna.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Padda införskaffad!

Har en HTC Desire HD 4,3-tums pekskärm verkar vara samma funktioner fast i 7 tum format.
Jag använder den i jobb och privat till hotspot, radio, tv-play, kamera, filmkamera, gps , väckarklocka,
bildbank o videovisning, mail med lotus notes, kalender, ficklampa, och till och med telefon!!! . Fungerar smidigt. Har inget annat hjälpmedel.

En 7 tummare verkar optimalt format för GPS i mina ögon.
Tänk på att synka med HTC sync med innehåll till en dator eller backup. Surfplattor får ju en ganska tuff hantering så olyckor händer.

Hur verkar batteritiden . Måste man ladda ofta??

/Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Padda införskaffad!

När jag läste om Flyern på Prisjakt skulle det gå att ringa vanliga röstsamtal på den men andra artiklar säger motsatsen. I så fall får man installera Viber som de flesta med smartphone/platta har.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Padda införskaffad!

När jag läste om Flyern på Prisjakt skulle det gå att ringa vanliga röstsamtal på den men andra artiklar säger motsatsen. I så fall får man installera Viber som de flesta med smartphone/platta har.

Viber går ej att ladda ner från Google Play, då det står att appen ej är kompatibel med Flyer,n.
Jag har dock laddat ner den direkt från Viber, och efter några omregistreringar så har den nu fungerat ok, de 4 dar jag haft den.

Skype fungerar dock att ladda ner från Google Play.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Padda införskaffad!

En del fåniga appar som följde med i Flyern verkar omöjliga att ta bort! Jag är inte särskilt intresserad av modekläder för amerikanska barn exempelvis! I min först provade padda fanns det en task killer som tydligen hade till uppgift att ta bort onödiga appar! Vad säger expertisen om detta?

Jappe
 
Toppen