• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Padda införskaffad!

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025
Sv: Padda införskaffad!

Hm har inte kommit så pass långt än, men utseendet är förändrat samt vissa
knappar som tidigare läggat nere på "ramen" har flyttats upp på skärmen.
Får kolla lite mer senare. Men den är minst lika snabb som tidigare, ja en hel förträfflig lagom manick, och för det priset!

mvh
Fincan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du menar att alla miljoner som Google lagt ned på den nya versionen har varit till nackdel för konsumenten? Kanske nåt för KO?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja det menar jag! Nu passar den paddan en amerikansk 14-åring med knapptryckarfobi! Maila mig om ni vill köpa en ny, uppdaterad Flyer! Kolla annonser!

Jappe

Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest

På liknande sätt gör man med iPad, man sätter simkortet tillfälligt i en mobiltelefon för att erhålla pinkoden som man sedan matar in i plattan. iPad kan inte ta emot vanligt sms men det kan kanske Flyern?

Ja, Flyern har inbyggd meddelandefunktion för sms och mms.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

...jag säger det igen Jappe. Du ska inte tänka produkt utan funktion. Ipad 2 kan man få från 2 - 3000:- nu inför släppet av 3:an. Jag kör fortfarande min ur-iPad. Den har gått klockrent i snart två år på en uppgradering.

Fast jag beundrar din ihärdighet! I alla fall på avstånd! :)

:-/<rister

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja Kriminil, jag hade kanske lite bråttom. Jag blir tvungen att börja om från början igen. Mina egna inlagda grejer hittar jag inte men "den som söker, han finner". :) Blodtrycket har gått ner lite nu! Den är väl inte till salu längre då da!

Men var i helsicke är mina bokmärken som jag hade sådant besvär med att få till i den gamla eleganta versionen?

Jappe

G

Göran & Carola

Guest

Ja Kriminil, jag hade kanske lite bråttom. Jag blir tvungen att börja om från början igen. Mina egna inlagda grejer hittar jag inte men "den som söker, han finner". :) Blodtrycket har gått ner lite nu! Den är väl inte till salu längre då da!

Men var i helsicke är mina bokmärken som jag hade sådant besvär med att få till i den gamla eleganta versionen?

Jappe

Vilka bokmärken menar du? Är det internetbokmärken eller är det ikoner på startsidorna?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vissa grejer som jag har laddat ner från nätet sparade jag som bokmärken i den gamla eleganta versionen. Jag hittar inte dom!

Jag har lyckats få in Skype och ska nu försöka med Viber. Frågan är om det går att ringa på den här jättetelefonen!

Hoppas du inte tog illa vid dig Knarrevik! Jag var lite nervös ett tag!

Jappe

PS. Väldigt fin uppdatering detta! :) Den nya paddan blev som ännu nyare. Glad att jag vågade göra uppdateringen! Men var innerst in i helsicke är mina bokmärken? DS.

Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest

Vissa grejer som jag har laddat ner från nätet sparade jag som bokmärken i den gamla eleganta versionen. Jag hittar inte dom!

Jag har lyckats få in Skype och ska nu försöka med Viber. Frågan är om det går att ringa på den här jättetelefonen!

Hoppas du inte tog illa vid dig Knarrevik! Jag var lite nervös ett tag!

Jappe

Under markerad ikon på bifogad skärmdump skall alla nerladdade ikoner ligga. Finns de ej där måste du installera dem igen.
Du kan sen också trycka på vald app någon sekund och sen dra den till nån av de 5 startskärmarna.

Bilagor

• 2012-03-24_14-42-07-1.jpg
    2012-03-24_14-42-07-1.jpg
    112,1 KB · Visningar: 5

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

...jag säger det igen Jappe. Du ska inte tänka produkt utan funktion. Ipad 2 kan man få från 2 - 3000:- nu inför släppet av 3:an. Jag kör fortfarande min ur-iPad. Den har gått klockrent i snart två år på en uppgradering.

Fast jag beundrar din ihärdighet! I alla fall på avstånd! :)

:-/<rister

Ny funktionsprodukt som du åsyftar kostade på siba ca 4600 häromdagen
Men filosofin kanske är gångbar trots detta köpte vi en Skoda och inte en rolls Royce pga
Ekonomin och den har rullat på förträffligt hitintills.
Fincan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vansinnigt trevlig padda! Den fungerar ju som jättetelefon också med Skype! Viber lyckas jag inte knö in i den! Vilken lycka att få äga en sådan härlig jättetelefon! Och vad den kan!! :)

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jappe; Det går fort mellan himmel och helvete... ;)

//Stefan

Jajamensan, är man flexibel så är man! Jag har ett kombinerat data- telefonkort i paddan så nog borde det gå att ringa vanliga röstsamtal med den också, tycker jag! Men hur?

Euforisk nästan manisk Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jajamensan, är man flexibel så är man! Jag har ett kombinerat data- telefonkort i paddan så nog borde det gå att ringa vanliga röstsamtal med den också, tycker jag! Men hur?

Euforisk nästan manisk Jappe

Ledsen Jappe men vanliga röstsamtal lär inte funka. Jag ser däremot att du laddat ned Viber kopplat till ditt Telianummer, jag har ringt men ingen svarar.

F

F.d. 4220

Guest

Ursäkta en gammal man men hur får man in skype ?

Jag gick bara till google play (Android market) och sökte efter den. Den installerades utan problem.
Sedan när man starat det så får man gå två sidor in, så kan man logga in eller skapa ett konto hos skype...

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Jag gick bara till google play (Android market) och sökte efter den. Den installerades utan problem.
Sedan när man starat det så får man gå två sidor in, så kan man logga in eller skapa ett konto hos skype...

//Stefan
förlåt mig, jag menade Viber

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

förlåt mig, jag menade Viber

Jag skulle tro att proceduren är samma som med iPad

• Ladda ned och installera Viber från Playbutiken (Market) eller Vibers hemsida.
  • Ange ett mobilnummer tex det nummer du kommer att använda i Flyern.
  • Låt detta simkort sitta i en mobil som kan ta emot sms.
  • Ange den erhållna pinkoden i Flyern.
  • Viber kan nu användas i Flyern oberoende av simkort som används, även utländskt.

På detta sätt installeras Viber i en iPad och antagligen också i en Flyer.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag skulle tro att proceduren är samma som med iPad
  • Ladda ned och installera Viber från Playbutiken (Market) eller Vibers hemsida.
  • Ange ett mobilnummer tex det nummer du kommer att använda i Flyern.
  • Låt detta simkort sitta i en mobil som kan ta emot sms.
  • Ange den erhållna pinkoden i Flyern.
  • Viber kan nu användas i Flyern oberoende av simkort som används, även utländskt.
På detta sätt installeras Viber i en iPad och antagligen också i en Flyer.

Kolossalt tydligt beskrivning! Döö Knarrevik, jag kommer hem till dig i morgon och då ska du få hjälpa mig mig med detta! Jag tar med några gamla MCHD-kompisar för säkerhets skull!

Jappe

Toppen