Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min har en 2.8 JTD-motor, skulle det vara ovanligare på dem?Vanligt på både 3-liters och 2,3-liters motorn när den är riktigt kall!
Det råder delade meningar om det är motorupphängning eller spridare som är orsaken.
Men borde inte avgaserna bli blå/svarta av det? Om det kommer för stora droppar diesel in i motorn så brukar de ju inte hinna förbrännas, i synnerhet inte om motorn är kall och sådant brukar ju ge "färggranna" avgaser.Jag pratade med en erfaren person om detta. Han sa att det är spridarna det beror på. Det blir en beläggning på dom. Det kallas av teknikerna för att de pissar. Det innebär att de inte fördelar bränslet till en dusch utan det blir en stråle istället. Beläggningen släpper efter en kort stund.