Sv: Internet i Husbil?
Kollade på Telias sida och dom hade förändrat prislistan förra året. I nästan alla länder i Europa gäller nu 5,50/minut vid telefonsamtal och 85/MB vid surfning. Så det är klart att det blev dyrt för dig Belgien1 när du stoppade i det svenska kortet... Det är därför som man ska använda ett kontantkort från det land man befinner sig i
Sen kan det säkert skilja sig mellan olika operatörer i landet men förhoppningsvis hittar man en försäljare som kan hjälpa till med vad som är bäst
Det är bara i Danmark, Finland, Norge och Litauen som det är viktigt att välja rätt operatör i övriga länder kan man ta det som telefonen väljer (brukar väljas via automatik). Att välja nät är inte samma sak som att byta kort! Vid nätval ringer jag fortfarande från en svensk telefon och får betala i dom flesta fall 5,50/minut.
Man ska inte kunna sätta in ett kort från annan operatör om modemet/telefonen är operatörslåst även om man befinner sig utomlands. När det gäller Telia kan man köpa koden för 300:- i Telias butiker. Det är själva modemet/telefonen som är låst.
//Kicki
Ursäkta Robert, såg nu att du redan hade förklarat skillnaden... jag fick lite annat att göra under tiden jag skrev så det tog en stund