Rycker man ord ur sitt sammanhang så,, läs HELA mitt inlägg och läs vad det står...
På svar om Kabes andrahandsvärde så har jag följt annonsmarknaden väldigt noga då jag själv varit intresserad av att köpa både husvagn och husbil de senaste åren och varit å kikat på många. Men än så länge har jag bestämt mig för att hyra tillsvidare. Men det som slog var bla att jag kunde köpa ex en bara lite drygt år gammal Kabe Smaragd husvagn för 100.000 kr under nypris, och då var den i toppskick med neutrala färger. Att jämföra med vad man får vid inbyte mot en ny svindyr hos en handlare i Sverige är inte korrekt sätt att värdera på, det är först när du byter tillbaka mot rena pengar som du får korrekt värde.
Dvs när du säljer den ex på Blocket.
Ang prisvärdhet är det väldigt subjektivt, för MIG är inte Kabe prisvärd och det var vad jag skrev. Personligen tycker jag att speciellt Kabes husbilar är sjukt överprissatta nya. Du får ju en större helintegrerad med samma utrustning om man väljer ett annat fabrikat. Men det är min personliga åsikt som jag dock delar med väldigt många andra.
Då har du jämnfört dåligt, du hittar ingen större helintigrerad med samma utrustning,
du httar ingen sådan med vattenburen golvvärme och knappt med vatten buren värme så det där med prisvärdheten på Kabe får du nog tona ner om du skall vara trovärdig,
ha det bra så syns vi kanske någonstans så vi kann jämn föra utrustning.
Men tråden handlar fortfarande om bemötandet som TS fått av ÅF och Verkstad och det är sjukt dåligt, sen håller jag iofs inte med om att TS borde få byta till en 810:a, han köpte ju en 780 och visste att det var en prototyp. Men att han borde få häva köpet är klockrent, dom har väl haft sina 3 försök att fixa felen för länge sen.[/qu