• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Missnöjd kabe ägare

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Missnöjd kabe ägare

Hej
Jag är ny på forumet.Jag har en ny Carado 448 -12.Är super nöjd med denna inga fel än.Däremot på hem färd från Italien började motorlampan lysa .En verkstad i Tyskland fixade detta .Det var ett relä som var felmonterat från fabriken.Plus att dom ladda ner en ny mjukvara ,Super service och kunnig verkstad.Vad jag förstod på mekanikern har alla tidiga 150 hk detta relä felmonterat .Min bil är en lågprisbil (630000 kr) men det känns som den är bra ihopskruvad.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Missnöjd kabe ägare

Den här tråden har jag valt bort eftersom jag inte har nån Kabe. Har dock tröskat genom tråden nu. Tycker den är väldigt viktig ut konsumentupplysningssynpunkt. Synd bara att vi ibland har så svårt att lägga känslorna åt sidan.

Jag tycker Kabe är en utomordentligt fin husbil Jag tycker dock generellt att husbilar har för många fel vid leverans. Kunde vi hålla debatten där tror jag att vi som konsumenter kanske kunde påverka bättre, även om vi ibland pekar ut enskilda fabrikat.

För att återgå till Kabe är självklart en liten tillverkare mer utsatt. Särskilt när man säljer modeller som inte är helt färdiga. Sen å andra sidan borde en liten tillverkare kunna improvisera och tillmötesgå kunder på ett annat sätt än en stor tillverkare.

Ytterst borde återförsäljarna ha ett totalansvar för levererade husbilar. I princip har de nog det också men vi vet alla att det ofta brister.

:-/<rister
 

Millidill

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Linköping
HBK-Nr
12047
Medlemskap
2026
Sv: Missnöjd kabe ägare

Vi sitter i nästan samma sits! Har ringt och mejlat minst 20ggr om diverse fel som ska gå som garantiärenden. ÅF säger att dom inväntar svar från Kabe och Kabe hänvisar till verkstaden. Tråkigt eftersom vi för övrigt är mycket nöjda med bilen en 910
 
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Missnöjd kabe ägare

Efter 3 st 880 mellan år 2010 till 2014 så är allt elände över nu har vi ingen fiat och kabe.
 

hansbrolin

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11043
Medlemskap
2022
Sv: Missnöjd kabe ägare

Grattis till ny bil, jag har min Kabe kvar och har och haft massor med fel fram till nu, båda motorerna till nedfällbar bädd stannade i takläge ingen garanti enligt KAbe, duschgolv spruckit nyligen bytt till nytt ingen garanti, samt massor med plastdelaljer utvändigt kaross , fotsteg bytt , blandare bytt, frågade på en husbil vad jag får för min halva priset blev svaret, bra andrahands värde?
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Missnöjd kabe ägare

Grattis till ny bil, jag har min Kabe kvar och har och haft massor med fel fram till nu, båda motorerna till nedfällbar bädd stannade i takläge ingen garanti enligt KAbe, duschgolv spruckit nyligen bytt till nytt ingen garanti, samt massor med plastdelaljer utvändigt kaross , fotsteg bytt , blandare bytt, frågade på en husbil vad jag får för min halva priset blev svaret, bra andrahands värde?

Trist med alla fel. Jag vet hur det känns då jag gjorde samma resa med en ny Knaus Sunliner 800LEG förra sommaren.
Att en ny välutrustad husbil tappar halva sitt nypris i värdeminskning efter 3 år är nog numera ganska normalt. Det gäller ju också personbilar. Att som förr få tillbaka det mesta vid inbyte funkar inte längre och är nog något vi får vänja oss med tyvärr. Det blir ju billigare att köpa begagnat så det får det bli för mig framgent.
 
F

F.d. 19362

Guest
Sv: Missnöjd kabe ägare

Läser ditt inlägg med förundran, ja bestörtning, över över den dåliga hanteringen och responsen från Kabe.
Det är ca tre år sedan du skrev inlägget.
Hur har det gått?
Med vänlig hälsning,
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Missnöjd kabe ägare

Med beklagan tar jag del av trådskaparens erfarenhetsbeskrivning och förundras över hur en marginaltillverkare som Kabe bland de Europeiska husbilstillverkarna agerar, de kommer att straffa sig med tiden.

Att låta kunderna betala för kvalitetssäkring av konstruktionsbrister via sitt fritidsintresse och sina plånböcker är i mitt tycke en skam för Svenskt industrirenommé.

Kabe har den konkurrens på svenska husbilsmarknaden som de förtjänar och som bekant säljer de inte speciellt många husbilar jämfört med marknadsledarna. Sambandet mellan arrogans & kvalitetsbrister är säkert ett viktigt skäl till att flera av oss helt enkelt inte har ngt förtroende för varumärket Kabe.

/Stefan
 
Toppen