Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jo en sak till.. Har man life batteri så måste man nog ha någon enhet som kopplar in och ur laddningen för jag tror just nu att laddaren kommer att börja ladda igen så fort life cellerna börjar sjunka..... Altså den laddar inte till 90%.utan till fullt 100%...
Hej Peter, tack för din info. Min tanke med min batteriuppgradering är också att kunna fricampa längre stunder.
Jag kopplade direkt om mina förbrukare på startbatteriet när jag köpte husbilen, fick inte igång den varannan gång när jag skulle iväg på weekend, på min dåtida parkering utan 230V.
Efter min omläggning av stereo navigator sub till bobatteri, så har den alltid startat, samma startbatteri sedan 201
hittils har jag haft 1A till startbatt från EBL, troligen kommer jag att få samma problem som du upplever nu.
Nu är jag ingen elektriker, men kan man kanske förbinda start/bo-batt. med en tunn kabel med diod så en liten ström går till startbatt (?)
Det kanske blir helt galet, och "rundgång" att "hög" spänning i startbatt. startar dc/dc laddning till den stora bobatt.banken
Hej Peter....
Vad som drar ut mitt startbatteri vet jag inte....
Hur tänker du där med bms:en och relä?