• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Jappe i Portugal

Ingen aning! I Spanien och Portugal köper man Jamon Serrano. Jag råkade köpa en korv som försökte se ut som en riktig Falukorv men den var inte ätlig, tyvärr!

Jappe

Så här skyltar man på Mercadona i Altea...
Jamon skinkan finns i en mängd kvalitéter och prisklasser.
Ett par damer står och skär provbitar så man inte köper "grisen i säcken"

Bilagor

• DSCN1076.JPG
    DSCN1076.JPG
    2,6 MB · Visningar: 17
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest

Dom där gris likdelarna är mycket populära här.
Man skär tunna skivor och serverar som en förätt med en massa annat plock som räkor, ost, oliver, mojama (torkad tonfisk), friterad mandel, mm.
För att se kvalitén sá skall det vara pata negra "svart fot"

Bilden visar ett Julbord den 25e december. Detta är förrätten sedan kommer den stackars kalkonen in. Efter det kommer efterätten och till sist Choklad, turron, Marsipan och nágon söt likör. Alla mätta och belátna kanske till och med Jappe...

Bilagor

• precomida.jpg
    precomida.jpg
    51 KB · Visningar: 14

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Dom där gris likdelarna är mycket populära här.
Man skär tunna skivor och serverar som en förätt med en massa annat plock som räkor, ost, oliver, mojama (torkad tonfisk), friterad mandel, mm.
För att se kvalitén sá skall det vara pata negra "svart fot"

Bilden visar ett Julbord den 25e december. Detta är förrätten sedan kommer den stackars kalkonen in. Efter det kommer efterätten och till sist Choklad, turron, Marsipan och nágon söt likör. Alla mätta och belátna kanske till och med Jappe...

och varför inte en "pata negra" gran reserva 2005 därtill ? ett utsökt vin från
valdepënas.
mvh
Fincan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej Janne
Hoppas du har bättre väder än vi. Här på öa är det storm och regn.
Nu ska vi äta svensk skinka och goa körvar.
Marja o Örjan

Hej! Här är det bara liten kuling men regnet är på väg. Jag saknar faktiskt ett hederligt svenskt julbord men jag har norsk inlagd sill och svensk OP och dansk dillsnaps och norsk Linje Aquavit så jag klarar mig nog ändå!

God Jul och Gott nytt År!

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Hej! Här är det bara liten kuling men regnet är på väg. Jag saknar faktiskt ett hederligt svenskt julbord men jag har norsk inlagd sill och svensk OP och dansk dillsnaps och norsk Linje Aquavit så jag klarar mig nog ändå!

God Jul och Gott nytt År!

Jappe

Hmm! Ska tänka på dig. Kl 1700 går vi till Anders och har klassiskt julbord här i Funkan. Önskar dig en härlig helg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Här är kallt som bara den, inspirationen tryter och jag är inte särskilt nöjd med bilderna. Enklare att fotografera i Spanien och varmare så här års så jag drar nog dit ganska snart. Här är några bilder till från marknaden:

Stoppförbud för husbilar!

1 park.jpg

Portugiserna är mycket aktiva på helgerna även utanför marknaden.

2 park2.jpg

Någon försökte stjäla min kamera men eftersom den är fastbunden i västen så lyckades inte förövaren i sitt uppsåt!

3 stjäla.jpg

Gott om fisk i fiskhallen var det naturligtvis. I Olhao handlar det mycket om fisk och fiske.

4 gott om fisk.jpg

5.jpg

6.jpg

Nästa hall med grönsaker och kött.

7 nästa hall.jpg

8 grhu.jpg

9.jpg

Senast ändrad:
Toppen