Sv: Jappe i Portugal
Befinner mig på Silves Camper Park för att få tillgång till el och wifi. 6€ kan det vara värt nu när jag inte vågar använda gaspannan, tyckte jag. Som vanligt krångel med nätverkskort och uppkopplingar och konfigurationer och fan och hans moster. Elektroniska monstruösa ting gjorda för att förarga användarna. Ständiga uppdateringar; går det inte att göra något färdigt idag? Tydligen pajade ställplatsens internetuppkoppling så jag blev tvungen att engagera Vodafones Europasimkort för att komma ut på nätet och det fungerar faktiskt. Giv mig styrka!
Jag tror jag ska göra en sammanställning på lämpliga övernattningsställplatser på vägen till Sagres i Portugal + trevliga ställplatser och även några campingplatser efter routen. Gratisvägar genom Frankrike och Spanien/Portugal ska jag också notera PÅ PAPPER så att jag slipper krångla med all j - a elektronik varje gång jag ska övervintra söderut! Har ni tur så ger jag ut en bok i ämnet!
Jag körde förbi gratisställplatserna i Silves på väg mot CamperParken. Massor med husbilar, många svenska.
Där skulle jag naturligtvis också stått om gaspannan fungerat! Betala pengar för nattparkering i Portugal ska man inte behöva göra!
Nu krånglar Vodafones uppkoppling också!! Få se om jag får iväg det här i kväll! Mina nerverna!
Jappe