BMW I3 har redan inbyggd räckviddsförlängare.Visa bilaga 162886
Här kommer en bild på hur reservdunk för elbil ser ut. Det blir nog också så elbilar får laddas utanför storstäderna,
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
BMW I3 har redan inbyggd räckviddsförlängare.Visa bilaga 162886
Här kommer en bild på hur reservdunk för elbil ser ut. Det blir nog också så elbilar får laddas utanför storstäderna,
Visa bilaga 162886
Här kommer en bild på hur reservdunk för elbil ser ut. Det blir nog också så elbilar får laddas utanför storstäderna,
BMW I3 har redan inbyggd räckviddsförlängare.
Ja när man förhandlar om priset på bilen kan man få laddsladden på köpet, i vissa fall även laddboxen.Humor piggar upp
Vågar man skaffa elbil
Jag har hört man kan få sladd
Någon som vet hur en så kallad snabbladdare är konstruerad, en, två eller tre faser, hur många ampere är säkringarna på ?
Humor piggar upp
Vågar man skaffa elbil
Jag har hört man kan få sladd
Ja när man förhandlar om priset på bilen kan man få laddsladden på köpet, i vissa fall även laddboxen.
Du har sån härlig humor..
Det är ett nöje att läsa dina inlägg...
Vi får väl se..!!!!
Sverige är strömavbrottenas U- land.
Stora problem att leverera el till folket.. Många orter i landet har enorma problem.
Hur kul och trevligt är det då att äga en elbil..om man inte kan ladda på flera dygn.
Bilen behövs även vinterhalvåret.
Dessutom är landet långt ifrån självförsörjande på el.
Stort beroende av import el... kolkraft från Europa..( bra för miljön...eller ?
Vi ligger nog många år efter utvecklingen när det gäller utbyggnaden av elnätet och eget elförsörjning i landet.
Leffe S
Läste på vattenfalls hemsida att man bör säkra med 20- 25 amp. för att kunna ladda bilen hemma och även kunna använda övriga elproduktion i hemmet samtidigt.En snabbladdare är i princip bara en vanlig batteriladdare, fast större. Den är kopplad till nätet med trefas, 400V, 80A, mer om det är en av de nyare 150kW snabbladdarna. I den stora kontakten som pluggas in i bilen finns några pinnar för kommunikation med bilens BMS (Battery Management System) samt två pinnar för högspänd likström som får direkt kontakt med batteriet i bilen via en stor kontaktor. Bilens BMS anger hur många ampere den tycker batteriet kan ta emot för stunden, och kraftelektroniken i laddaren fläskar på med spänning till dess önskad mängd levereras. Spänningen på likströmmen är typiskt mellan 300 och 420V beroende på bilmodell och hur urladdat batteriet är för stunden.
Undrar hur många som kan skilja på energi- och effektbehov?Jag har en timer i bilen som ser till att bilen inte laddar mellan 15:00 och 00:30. Inte primärt med omtanke om det nationella och regionala effektbehovet utan för att inte huvudsäkringarna skall gå om ugnen, spisen, mikron, torktumlaren, bastun och dammsugaren slås på samtidigt som bilen laddar och värmepumpens elpatroner slår till. (ja det har inträffat, en gång på 4 år)