surtecruisers
FD HBK Medlem
roligt att det löste sig med batteriet !
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Du har ju inte använt ditt abonnemang så det är väl nya fyra månader sedanDag 111 fredag Alla hjärtans dag!
Upptäckte på morgonen att gasen har tagit slut. Efter 24 dygn, varav 11 med inkopplad 220 V, som ingick i campingavgiften. Övrig tid utan extern el.
Den långa tiden beror ju även på att det inte har varit så kallt på nätterna. Värmen har gått igång sen natt. Eftersom inomhus-tempen har varit mellan 25 och 28 grader på sen kväll.
Eftersom tomterna är små här på campingen och jag står nära några buskar så vill jag inte starta bilen för tidigt, för att kunna komma åt flaskorna.
Det är ju även så att värmesystemet kräver bra tryck. Det fanns gas kvar till att koka vattnet till mitt the, trots att displayen blinkar "gas failur".
Typiskt att det skulle hända just idag. När jag hade tänkt att ta en tidig buss in till stan. För att besöka en välkänd trädgård, Jardin Marjane (tror jag att det stavas).
Så jag blir hemma idag och gör besöket i morgon lördag istället.
Så vid 8.30 tiden flyttar jag bilen. Tar ut den tomma P11:an och sätter dit en full.
Eftersom jag inte kan öppna höger garagedörr utifrån så passar jag idag på att krypa in och öppna innefrån, när jag nu har tagit ut en massa saker för att kunna komma åt, den spanska, P11:an.
Det blir även en del ommöbleringar från högersidan till vänstersidan och några saker tog jag in i bilen.
Ja, så kan det bli. Vardagslivets små förtretligheter och överraskningar!
Äter lunch ute i solen. Men sen går den och gömmer sig bakom en massa moln. Det hade ju varit bra promenadväder i trädgården. För väl hoppas att det är mulet i morgon också.
Går till restaurang - och poolområdet för att kunna skriva här. Men Wifin funkade inte. Gör två till försök utan resultat. Men nu kl 15,30 går det igen. Solen har kommit fram.
Med denna osäkerhet och att det inte händer så mycket på kvällen så gör jag försök på em.
Såg en fin fågel här på campingen, tog några bilder. Skall försöka att ladda upp en.
Visa bilaga 189134
Ja, det gick! Men det tog ca 10 min. Så det blir ransonering.
Imorgon lördag tar jag lokalbussen tidigt. För att slippa stå i en lång kö för att kunna komma in på trädgården.
Söndag fm lämnar jag stan och åker vidare till Meknes. Vet inte om det blir en camping eller fricamping.
Den 20 / 2 startar mitt svenska abonnemang upp igen, efter att jag har haft det vilande.
Då hoppas jag att det blir bättre internet, åtminstånnde månaden ut.
Första mars är det slut på mina fyra månader utanför Sverige. Då inträder nya roamingavgifter in.
Skall ringa Tele2 innan dess och ta reda på i detalj vad som gäller. Ev får jag försöka att köpa ett spanskt abonnemang.
Så om jag inte skriver något på några dagar - så vet ni varför.
Du får bara lika lång ny tid som du inte använt det. Alltså inte fyra nya månader för att du inte använt det på t ex en månad. Egentligen tror jag att du ska använda det hemma för att få ny tid och att det inte räcker att vila det utomlands.Du har ju inte använt ditt abonnemang så det är väl nya fyra månader sedan
Gösta !
Funderar på din frukost, juice och två ägg oftast. Vad är tanken med den, räcker det eller har du en andra frukoststund lite senare. För övrigt en väldigt bra reseskildring. Friskt att ge sig ut som du gör ☺
Du har ju inte använt ditt abonnemang så det är väl nya fyra månader sedan
Du har ju inte använt ditt abonnemang så det är väl nya fyra månader sedan
Tack för att Du delar med Dig. Intressant att läsa.
Du får bara lika lång ny tid som du inte använt det. Alltså inte fyra nya månader för att du inte använt det på t ex en månad. Egentligen tror jag att du ska använda det hemma för att få ny tid och att det inte räcker att vila det utomlands.
Samma här! Blir lite orolig så snart det dröjer några dagar mellan inläggen Bästa reseskildringen!Äntligen jag har saknat dig Gösta. Följer dig och din resa.
Abben