Bengt-Åke Linder
HBK Medlem
Sv: Fortsatt renovering
Tjusigt ...
Har du även hittat något ställe för den röda LEDstripesen ?
Tjusigt ...
Har du även hittat något ställe för den röda LEDstripesen ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tjusigt ...
Har du även hittat något ställe för den röda LEDstripesen ?[/qu
Hej Bengt-Åke,
nej min fantasi är hårt ansatt på få till skåp mm så detta med röd ledstripen ligger på is.
Några förslag??
Hälsningar Bror
Att köpa en ny husbil är ju ingen sport. Utmaningen är ju att från nästan ingenting skapa något häftigt. Att du vet då du ger dig ut på en resa att du kan din bil utan och innan ger dig naturligtvis en särskild känsla. Det är, som du påpekar, ingen garanti att en ny husbil eller en relativt ny kommer att fungera utan problem. Tvärtom alla nya bilar har barnsjukdomar. En husbil som består av två byggen har förmodligen dubbelt så många barnsjukdomar.
Dessutom är det ju så att du aldrig har varit i valet och kvalet: Skall jag köpa en färdig husbil eller fixa en själv?
Du behöver aldrig starta en tråd som börjar med t.ex. Bostadsbatteriet laddas inte, kylskåpet blir inte kallt, det kommer inget vatten ur kökskranen, vad göra?
Du hör ju till dem som i stället ställer upp och försöker hjälpa frågeställarna till rätta. Du behövs i forumet. Hoppas du inte tappar farten i läget då du tycker att nu funkar det hela.
Mitt rekord inom det området var då jag renoverade ett rum i mitt förra hus, lade in en heltäckningsmatta, målade och kapade till golvlisterna med väldig precision och placerade dem runt väggarna Det blev snyggt. Tänkte att jag spikar fast dem senare. Vid nästa renovering av rummet flera år senare lyfte jag bort de lösa listerna och tog bort mattan.
Nu till min fråga: Jag besiktigade den gamle i onsdags och den gick igenom som vanligt men en ny kommentar från besiktningsmannen efter att kan vickat på delarna i kardanaxeln hit o dit: Det glappar både här o där. Hade jag aldrig hört förut. Jag tråcklar mig alltid ner i gropen och kikar själv. Ingen besiktningsman har tidigare ens känt på kardanaxeln. Skall man vara orolig?