Sv: Fortsatt renovering
Även jag följer ditt bygge med stort intresse! Jag är imponerad, vilken energi! Tack för att du delar med dig
Beträffande TV-antenn; jag har en sådan här
Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik och den fungerar kanonbra!
Till skillnad från övriga antenner jag har haft så behöver denna inte justeras. Min sitter direkt monterad på taket (förvisso på 4,1 meters höjd). Det enda jag behövde göra vid montering var att borra ett litet hål för kabeln mitt i fästet, kladda dit tätmassa och sedan dra fast ordentligt med 3 självborrande skruvar (kabeln går alltså mitt inne i foten).
Ingen justering av antenn, bara att smacka igång en kanalsökning när man kört några mil o sedan titta. Mottagningen har varit bättre än med de antenner jag tidigare har haft.
Jag testade antennen några gånger när vi var ute innan jag skruvade fast den. Slängde då helt sonika ut den på taket genom en taklucka - fungerade då med, men det känns lite mer permanent när den är fastskruvad... Vill man inte ta hål i taket så kam man ju göra så