• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Någon som har problem med Fogg. Mitt månadsabonnemang gick ut 29 okt och det har ännu inte förlängts av någon anledning trots att mina uppgifter med konto m.m. är riktiga. Däremot så har de skickat mig 1 GB free för en månad?
Något konstigt är det?
Lennart

F

F.d. 53013

Guest

Snälla Anders, nu är vi tillbaka i Österrike och jag försöker att få igång Fogg
Jag ändrat APN, enligt dig, lagt in nav.namn och lösenord, stängt av Wifi. Ska jag göra något för att starta den på nåt vis?
Vad som skiljer på din bild, är att på din bild har Du Sweden, under operatör. Jag har olika operatörer inom Österrike, men inte Fogg. Har Du hört någon det har funkat för?:confused:

För övrigt kommer vi från Gardasjön i morse, det var ingen överdriven värme. Men över Reschenpass och runt omkring har det kommit 20 cm snö, vi är nu i Ried, där har dom också fått 20 cm, vill inte!:D

Vi vore mycket tacksam om Du kan hjälpa oss, så slipper vi betala på campingen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som STACT säger har du startat om din iPad?
Det var först då som allt funkade för mig.

APN internet.foggmobile.com
och dataroaming på!

Användarnamn och lösenord behövs inte!

F

F.d. 53013

Guest

Jag är ledsen, det funkar inte ändå. Jag hade inte aktiverat roaming. Jag gjorde det, och startade om igen. Men ack nej!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fogg använder operatören 3 även i Österrike.
Kan det vara så att det inte finns täckning där du befinner dig?

F

F.d. 53013

Guest

Döm om min förvåning, helt plötsligt fick jag ett mail på iPaden, det var från Fogg, de talade om hur mycket jag hade kvar och att jag hade förbrukat 1 mb. Ja loggade in, helt plötsligt så var porten öppen. Det var kanske så att jag har så bråttom att det ska hända. Men nu funkar det, jag laddar ner Aftonbladet så att jag får läsa lite om fotbollen.
Tack så mycket för ert engagemang och svar, ha en trevlig afton!:wink:

F

F.d. 53013

Guest

Hej gen, såhär ser meddelandet ut som jag fick från Fogg:

Dear Lena Lindqvist, welcome to the Fogg network! You can now surf in this country just as you would in Sweden or in any other Fogg country. Visit foggmobile.com and log in to your account in order to check in which countries you can surf with Fogg.

Jag tror att det var att jag aktiverade roamingen som det hände, har Ni några andra teorier? Jag är i allafall glad att det funkar. Jag är också ta skam att det här medier finns, så,att man fråga när det net funkar.

F

F.d. 4220

Guest

Roaming är ett måste för att Fogg skall fungera ( i alla fall utomlands). Så det var nog nyckeln.

//Stefan

F

F.d. 55451

Guest

Tålamod utlopp med Fogg närmar sig.
Mindre än 10% av tiden jag kan läsa min Fogg konto.
Det verkar att vara olycklig amatör trollen' som kommer att blåsa in något professinelt.
Det verkar löjligt att sådana relationer är lagliga.
Är det verkligen så i Sverige?

[no connetion.jpg

Jag betalade extra på Fogg årligen 360, - DKR. för samma 10 GB Oister, och den enda som kan fungera är roaming i ett fåtal länder som jag inte daglivis använder.
Skam på dig Fogg.
:mad::mad:

PS. besökte Österrike ½ timma 5 minutters funktion - fantastisk :rolleyes::rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

fugg fogg.jpg

Welcome or goodby to fogg
welcome or goodby to fogg.jpg

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Mitt ab blev inte automatiskt förlängt och efter att försökt betala ett antal ggr så fick jag 1GB gratis utan att be om det. Efter några email till Fogg där jag bad dom att dra pengar och öppna mina 10GB så gjorde dom det men då blev jag fakturerad 149kr istället för 99kr. De meddelade också att de har buggar i mjukvaran. Så något fel är det??
Lennart

F

F.d. 53013

Guest

Vi är i Österrike, vi fick kontakt igår em på grund av, stact o Knarrevik, det har funkat superbra, en snabb länk har vi här, mer än nöjd kan man säga. Så ge inte upp!:applaus::applaus::

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Fogg tillsammans med Huawei E5776 fungerar riktigt bra. Routern ligger på vardagsrummsbordet och får denna hastighet! Riktigt bra!:yes:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    133,2 KB · Visningar: 1
F

F.d. 55451

Guest

Ud af 20 mbps mulige er det jo fantastisk.
Jeg melder fra over for fogg snarest muligt.
Troværdigheden er under hvad jeg finder acceptabelt.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

F

F.d. 55451

Guest

Då hittade jag anledningen till att man inte kan se fogg webbplats eller dess konto. :)
Tidigare kunde jag med SIM-kort från
Oister / 3 - det billigaste, 10GB/3G 99,-
Telenor som slutförts, 15GB/4G 239,-
TDC telefon till 2, 2edge, 3 och 4G men dyr 10GB/4G 199,-
fogg / 3 det "internationale :(" 130,-
- komma in på webbplatsen.
Men nu verkar det tydligen bara om en fogg sim-kort som används för anslutningen.

Appen funker inte på min android - har skikkat information till fogg.

Uppsägning villkoren vid fogg omfattar 14 dagar - så jag har kommit för sent till avslutningen innan min november betalning.
Så Fogg :msn_angry: har för mig högst 14 dagar ännu, visa något konsekvent med sina påståenden.
Fogg will soon be available in:
Italy
Portugal
The Netherlands
Germany
Turkey
Poland
Åland Islands
Finland
Belgium

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det bør bety at Fogg får inn flere land etter hvert som HP åpner salg av de nye devicene i nye land.

Toppen