• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Sitter just nu vid en rastplats vid Mjøsa och tar en fika.
Precis som i Österrike var jag tvungen att starta om iPaden för att Internet skulle funka med Foggkortet, sedan inga problem.

PS! Toaletter och sopbehållare (vid E6) har sett bättre dagar, det var nog längesedan de reparerades och städades?

Senast ändrad:

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Nu har dom frigjort mere kapasitet....vi er på nett :) for første gang det tog sin tid

F

F.d. 4220

Guest

Nu är min surf slut. Hur kan man fylla på sitt kort? Jag fick ett mail med en länk men hittar inte var man fyller på.

Jag har redan premium så jag vill bara köpa lite extra GBs

Jag hittar inte mailet nu, så jag kan inte kolla. Men jag har för mig att du skall få ett mail när du gjort slut på 8 gb, med varning om att det närmar sig taket och en länk till att köpa mer. Antar att du inte fått något sådant... Eller så ligger det kanske i spamfoldern. :/

Bäst att ta kontakt med supporten...

//Stefan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fikk denen mailen som varsel selv:

You have consumed more than 90% of the data included in your Fogg package.

Please upgrade or purchase more data to continue using your Fogg service without interruption. Please visit http://topup.foggmobile.com…

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag har fått detta mail men kunde i te köpa mer Gb i alla fall. Jag mailade Fogg och frågade hur man gör och då svara han att man kan inte handla mer förrän man hade minder än 1Gb, då får man en länk där man kan köpa mer.

Tyvärr står inte detta någonstans men nu vet jag hur det fungerar.

P

Patrick E

Guest

Någon som har problem med Fogg i Danmark?
I måndags funkade det bra.
Idag onsdag när vi kom tillbaka från Tyskland får jag bara Limited Service, och igen indikation på aktiv operatör. Varit så hela vägen från gränsen upp till Esbjerg.
Skall skicka ett mail till Fogg, men ville bara kolla läget här också.

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Någon som har problem med Fogg i Danmark?
I måndags funkade det bra.
Idag onsdag när vi kom tillbaka från Tyskland får jag bara Limited Service, och igen indikation på aktiv operatör. Varit så hela vägen från gränsen upp till Esbjerg.
Skall skicka ett mail till Fogg, men ville bara kolla läget här också.

Vi är i Danmark nu och det funkar utmärkt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kortet fungerar ypperligt i Norge med N-Telenor. Hade kontinuerlig uppkoppling från Svinesund till Atlanterhavsveien t.o.r., mestadels med 3G och vid några tillfällen med Edge.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Är det något man ska tänka på när man kör med Foggs kort i andra länder än Sverige? Tänker mest på inställningar.

När man är utomland hittar Foggs simkort den starkaste masten, eller måste man prova själv.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ställ in APN på internet.foggmobile.com och aktivera dtaroaming.
Jag fick starta om iPaden både i Österrike och Norge sedan funkade allt.

F

F.d. 52994

Guest

Nu funkar mitt Foggkort igen. En fantastisk support per telefon av Adam på Fogg löste problemen, det hade hängt sig hos dom. Hitills är jag mycket nöjd med Fogg, bara hoppas att dom kan få in fler länder. :):)

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Maila dem och fråga. Jag tror ingen här har mer svar att ge.
Tyvärr säger de väl bara att de beklagar att det tar sådan tid, det hade de inte räknat med. Jag tvivlar på att du får en tidsplan (som håller).

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Maila dem och fråga. Jag tror ingen här har mer svar att ge.
Tyvärr säger de väl bara att de beklagar att det tar sådan tid, det hade de inte räknat med. Jag tvivlar på att du får en tidsplan (som håller).

Har just mailet dem och krävt ett svar, eftersom jag nu betalat 149 kr i 4 månader och anser att jag inte får vad jag blivit lovad och betalat för.

Får se vad jag får för svar och jag kommer att lägga ut det här.

Troligen blir det ett beklagande och inte mycket mera, men det betyder å andra sidan att det inte är ett seriöst företag vi har med att göra.... Synd i sådant fall, för just en sådan produkt är det många av oss som önskar.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Vurderer sterkt om jeg skal prøve GlobalGig, selv om det er dyrere enn hva Fogg snakker om, de leverer i dag med dekning i hele Europa. Deler av USA er og dekket, sammen med de deler av Australia hvor det er mobildekning og Hong Kong. Ved Europeisk avtale er det en pris for alle 40 land, ved Australsk avtale er det 3 forskjellige brukspriser. USA avtale ligner endel på den europeiske, men der leveres ikke sim-only en må kjøpe deres lommerouter.

Har den fordelen at jeg enkelt kan benytte Australsk avtale :D:D

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Kan det vara EU:s diskussioner om dataroaming inom EU som satt käppar i hjulet. För oss konsumenter är det väl bra om EU lyckas göra något åt saken. Just nu ser det ut som om det blir en halvmesyr eftersom de stora levereantörsbolagen blev arga. Vad hade de väntat sig?

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
F

F.d. 25109

Guest

Kan det vara EU:s diskussioner om dataroaming inom EU som satt käppar i hjulet. För oss konsumenter är det väl bra om EU lyckas göra något åt saken. Just nu ser det ut som om det blir en halvmesyr eftersom de stora levereantörsbolagen blev arga. Vad hade de väntat sig?

Jag tror att Fogg har haft större svårigheter än de förväntat sig med att skapa avtal med de olika Europeiska operatörerna. Det visar ju operatörernas ilska över de nya EU-förslagen om minskad roamingavgift.

Fogg:s idé är suverän hoppas de lyckas med att skapa de avtal som behövs.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fogg:s idé är suverän hoppas de lyckas med att skapa de avtal som behövs.

Man tycker att de skulle lyckas med Italien eftersom Tre finns även där. Man lyckades ju med Österrike. Att man fick till ett avtal med norska Telenor får nog betraktas som en bragd!

Toppen