• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag börjar känna mig smått bedragen. Fogg skulle fungera i Tyskland före semestern, sa dom i våras!

Jappe

F

F.d. 1470

Guest

Man kan ju fråga sig hur Foggs unika upplägg ser ut? Normalt skulle ju ingen operatör vilja jobba med Fogg eftersom operatörerna ju inte heller vill släppa på roaming-avgifterna. Varför då ge det till Fogg? Kanske för att man resonerar som att annars skulle utlänningar inte surfa alls alternativt köpa annan operatörs kontantkort, även om det verkar långsökt.

Eller att man har hittat på något unikt sätt att använda överloppskapaciteter i nätet vilket operatörerna i respektive land kan se som en extra intäkt - vilket man ju själva lite antyder även om det verkar otroligt i dagens överlastade nät.

Fogg verkar(de) ju för bra för att vara sant och då är det ofta inte det. Lyckas dessutom EU få igenom planerna på samma avgift i hela EU faller ju Foggs hela affärsidé som man kanske inte skall vänta sig så mycket mera än idag.

Förresten, jag hade också stora problem i somras när vi seglade tillbaka från Tyskland till Danmark. Tog lång (1 dygn) tid innan Fogg var uppe igen trots försök med allt.

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hade inga problem med att använda Fogg vare sig i Danmark, Österrike eller Norge.
Hemligheten var att starta om mina plattor (iPad) först.

F

F.d. 1470

Guest

Jag hade inga problem med att använda Fogg vare sig i Danmark, Österrike eller Norge.
Hemligheten var att starta om mina plattor (iPad) först.

Som jag skrev, provades detta utan framgång. Jag är ju inte enda som har haft detta problem. Som tidigare beskrivits i tråden krävdes insats "hemma" hos Fogg för att lösa det för dom.

Anders

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Inga problem med att använda Fogg här hemma.

Jag använder mina Foggkort både hemma och utomlands, än har jag inte hittat något bättre till det priset. Jag betalar visserligen 99 kr men även 149 är prisvärt och dessutom ingen bindningstid. Det enda jag saknar är 4G.

F

F.d. 1470

Guest

Nu pratade vi om utlandet, och speciellt Tyskland - vilket jag förmodar faller under utomlands :wub:

ANders

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Har använt Fogg i Norge. Första veckan utan problem, men veckan efter fick jag ingen kontakt trots omstarter av modemroutrar, dongel, platta och fånar.

Modemroutern indikerade 3G och full mottagning.

I Sverige gick den igång igen! :confused:

Alltså inte helt nöjd!

Kåre

F

F.d. 1470

Guest

Vi nämnde att Foggkortet är prisvärt även här hemma!

Nämndes väl främst att det fungerar hemma, vilket jag inte ifrågasatt, samt utomlands, vilket ju är ganska begränsat geografiskt sätt.

Jag lyfte ju en mer bakomliggande fråga, eller hur?

Anders

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Har använt Fogg i Norge. Första veckan utan problem, men veckan efter fick jag ingen kontakt trots omstarter av modemroutrar, dongel, platta och fånar.

Modemroutern indikerade 3G och full mottagning.

I Sverige gick den igång igen! :confused:

Alltså inte helt nöjd!

Kåre

Du hade troligtvis fel APN. Du skulle haft foggmobile.com

Mitt fungerade hela tiden i Norge

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Hade givetvis foggmobile.com
Så felet måste ligga någon annanstans? :(

Hälsar
Kåre

F

F.d. 2175

Guest

Du hade troligtvis fel APN. Du skulle haft foggmobile.com

Mitt fungerade hela tiden i Norge

Var i Norge för 14 dagar sedan och fick mitt Foggmobile att fungera efter att bytt APN till foggmobile.com som du informerat om och tankat in Premium för 149 kr men jag fick upp varningar på datorn att "nu är din roamingkostnad ca 50 kr" och efter ytterligare en stund "nu är din roamingkostnad ca 100 kr". Ytterligare inställningar att göra på datorn?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

APN internet.foggmobile.com
Dataroaming aktiverad

Dessa inställningar har funkat på mina iPad i Danmark, Norge och Österrike utan några extra kostnader.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Var i Norge för 14 dagar sedan och fick mitt Foggmobile att fungera efter att bytt APN till foggmobile.com som du informerat om och tankat in Premium för 149 kr men jag fick upp varningar på datorn att "nu är din roamingkostnad ca 50 kr" och efter ytterligare en stund "nu är din roamingkostnad ca 100 kr". Ytterligare inställningar att göra på datorn?
Dette høres ut som en melding fra programvaren som følger med stickan du benytter, og en arv fra den nettleverandøren som solgte sticka. Kan jo være hyggelig å få vite hva en sparer med en fogg-sim i stedet for orginal-sim i sticka ved besøk utenfor landets grenser ;):D

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Har just mailet dem och krävt ett svar, eftersom jag nu betalat 149 kr i 4 månader och anser att jag inte får vad jag blivit lovad och betalat för.

Får se vad jag får för svar och jag kommer att lägga ut det här.

Troligen blir det ett beklagande och inte mycket mera, men det betyder å andra sidan att det inte är ett seriöst företag vi har med att göra.... Synd i sådant fall, för just en sådan produkt är det många av oss som önskar.

Nu har jag fått svar på min fråga, när de nya länderna, som lovades till sommaren, blir verklighet;

"Vad gäller nya länder skickade vi tidigt under sommaren ett
informationsbrev till alla våra kunder + de som står på väntelistan om att
det har skett en försening i när vi kan öppna upp fler länder. Vi
meddelade då att länderna fortfarande ligger i vår pipeline, men vi kan
inte lova ett specifikt datum. Tråkigt om den informationen inte har nått
fram till dig. Vad gäller hemsidan så har det alltid stått "soon". Vi
arbetar just nu för fullt med att få upp en ny sajt med mycket mer
information än den som ligger uppe nu. Vi hoppas att det ska leda till
mindre missförstånd.

Tveka inte att höra av dig om du har några fler frågor!"

Svaret var tyvärr precis som jag förväntade mig, säger egentligen ingenting och resulterade i att jag sagt upp mitt Premiumavtal. Synd!

F

F.d. 50111

Guest

Noen som får Foggkortet til å virke i et ulåst Huawei B593? Har et par nanosimkort fra Fogg som jeg ikke får til å virke. Setter selvfølgelig nanosim-kortene i en passende adapter, men kortet registreres ikke (står at simkort mangler). Har prøvd mine andre nanosimkort, og de virker uten problemer. (Både norske Talkmore og britiske O2).

Har prøvd supporten til Fogg, men de hadde ingen løsning foreløpig iallfall.

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Jag skulle vilja veta vems nät Fogg använder. Är det Tre, telias, Telenor eller ngn annan. Kan man se det eller ta reda på det på något sätt? Anledningen är att vårt internet har aldrig funkat så bra här hemma som när vi använder Fogg och jag skulle vilja ha "hem abbonemanget" hos den opperatören. (Tyvärr räcker inte Foggs 10Gb, annars hade jag tagit dom)

Toppen