• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Var precis inne på hemsidan ( min inloggning) och där visas nu att Tyskland är med, så även med appen.

//Tommy

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Enligt Foggs hemsida

Fogg is currently available in:
Sweden
Denmark
Ireland
United Kingdom
Germany
Norway
Austria

Fogg will soon be available in:
Italy
Portugal
The Netherlands
Turkey
Poland
Åland Islands
Finland
Belgium

F

F.d. 55451

Guest

Hej
Sedan tyskarna har väl också Fogg och kan använda det i Sverige, Danmark, etc. ?

Jag undrar om det kan få Internetanvändare att överväga att använda något annat än campingplats - wifi. ;)

Frågan kan då vara hur bra en 3 3G internetuppkoppling som finns på en plats och hitta en gemensam nämnare för anslutning styrka.
Eller om, i allmänhet, det finns nogon anslutning.
Jag har redan börjat i Danmark och vet inte om HBK vågar skriva om det, eller om tyskarna avmarkerar internet i Sverige med mindre befolkade regioner.
Aha ;):)

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/593429
Min smartphone 4" android 4,0 (samma fogg sim) gav upp (< 0,3 mbps)vid ca. 7,4 kilometer - 67% av modem på taket med 3 mbps.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52994

Guest

Nu blev jag glad, Tyskland var ett viktigt land att ansluta. Hoppas att dom kan ansluta Spanien, Frankrike och Italien, då är lyckan fulländad :D:D

F

F.d. 25168

Guest

Om jeg forstår Bredo rigtigt, drejer det sig om at vi når vi besøger en stellplats, prøver at lave en måling af Foggforbindelsen ( god - dårlig - ingen ) og sætter ind i HBK stellplats liste som oplysning. Derved kan man jo vælge den med bedste forbindelse, når morgendagens oplevelse, skal forberedes via nettet.

NB: Bredo du er ligesom en læge, skal virkelig bruge mine små grå celler, da jeg ikke er så teknisk velfunderet, men går ud fra at det er din entusiasme, der tager over lægmandsproget :)

F

F.d. 55451

Guest

Det är nog mer förtroendefullt om det finns ett mått för anslutning till 3's 3G - fogg.
Det är så att komma överens om hur det ska mäts, varifrån utrustningen.

Om det ut ur min smartphone är det - inget internet.Endast max 8 kilometer.
Men från min modemet Huawei E3256 på taket blir det användbart Internet. 3 mbps.
3 G UMTS 2100.jpg
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/593429

F

F.d. 55451

Guest

Om jag måste förstå Einsteins relativitetsteori till exempel., det är oavsett om det är skrivet på svenska, danska, engelska eller kinesiska.
Jag har tack och lov fått många positiva kommentarer på min svenska - så jag ignorera alla förnedrande försök.
Ta det eller lämna det.
Take it or leave it.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I ditt senaste inlägg är svenskan förståelig men när Google översätter danska till svenska blir det rappakalja. De flesta svenskar och framför allt norrmän förstår danska i skrift mycket bättre än muntlig danska.

Inte ens Einstein hade godkänt Google Translate.

F

F.d. 55451

Guest

Märkligt nog har jag inte hört från någon som använder Fogg i Tyskland.
Endast http://www.husbilsklubben.se/forums/t20275-3/#post587084 , men det var från 3 i Danmark.
Men jag nog åkar dit i slutet av nästa vecka och göra mätningar på platser etc.
vi får se :)

PS. Vet någon vad master fogg användar i Tyskland ?
Min Aldi SIM använder E + - och det går ut så nu.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Det är inga "förnedrande försök" utan bara en begäran att du skall skriva på ditt modersmål för då blir inte det en förvrängd och oförståelig text.
Jag, och säkert flera med mig, vill ta del av dina grundligt genomförda, välunderbyggda och dokumenterade experiment.
Vi har flera medlemmar här som skriver på norska och danska och det går bra att förstå och det är dessutom lite lärdom för mig att förstå våra grannar och deras språk.
I all välmening!

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Står just nu Rostock och det enda jag får upp är Telekom.de - Fogg med Foggs simkort i.
Ingen internet uppkoppling så vi får väl hoppas på att de håller på att trimma grejorna och har lite inkörningsproblem

// Nisse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Står just nu Rostock och det enda jag får upp är Telekom.de - Fogg med Foggs simkort i.
Ingen internet uppkoppling så vi får väl hoppas på att de håller på att trimma grejorna och har lite inkörningsproblem

// Nisse

Starta om plattan/telefonen med inställningarna internet.foggmobile.com och dataroaming aktiverad. Det har hjälpt mig i Norge, Danmark och Österrike.

F

F.d. 25168

Guest

Efter mailkontakt med Fogg så fick jag svaret att så länge som man är i Sverige så kvittar det vilken APN man har ställt in, sim-kortet gör så att man använder rätt operatör.

Men utomlands måste man ha APN-adressen internet.foggmobile.com för att det ska fungera som det är tänkt.

Dette skal nok til for at fungere i udlandet

F

F.d. 55451

Guest

Då jag använde Fogg i Österrike, det varade ca. 15-20 minuter från jag körde över gränsen till modemet och routern automatiskt ga tillgång.
Det kan nog vara snabbare men det är att leva med ".
Då hade modemet och routern satts på sedan jag körde från Danmark den morgonen.

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Tack, tack för alla goda råd:D
Tillhör Foggs testpiloter och har det strulat någon gång så har det varit fel hos Foggs subcontractors. Ska göra ett par försök till i kväll och under morgondagen så återkommer jag med resultaten innan färjan går på söndag morgon. :wink:

Hälsningar,
Nisse

F

F.d. 55451

Guest

............
Tillhör Foggs testpiloter och har det strulat någon gång så har det varit fel hos Foggs subcontractors. ................. Nisse

Även jag har varit mobilt bredband testpilot för stora TDC och Telenor Danmark.
Det är ca. 2-3 år sedan där mina 2edge og 3G gav samtal från telekommunikationsföretag teknikerna - mer timmar.

En husbil har goda möjligheter att få extra bra internet-anslutningar som kan konkurrera med det fasta nätet.
Om mobilt bredband måste ha en generell användning än som fast bredband, bör det fungera lika bra som fast bredband och samtidigt vara mobil.
Att ha både, bör endast vara en övergång.
Jag lämnade fast telefoni under 2008 och fast bredband under 2010.
Verkligen fotrudt inte.
Detta är framtiden, endast att vara mobil.

Fogg är ytterligare en trumfkort för mobilt bredband.

Toppen