• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Går en nn på tre.se og finner frem dekningskartan så kan en zoome seg in på sitt sted og se hva de selv tror om tilgjengelighet. På hovedoversikten ser en at dekningen er mildt sagt dårlig nord for E18 om en er utenfor de store veiene og stederna.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag kan konstatera att det inte är någon större skillnad på 3G-täckningen mellan operatörerna i Sverige. Telias 3G-täckning är bättre i Norrlands inland.
När det gäller 4G-täckning är Tre klart bättre än Telia förutom en sträcka längs Norrlands kust.

image-759447.png

Telia

image-761421.png

Tre

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om enheten en putter kortet i ikke støtter 4G så må en se på 3G dekningen!
Basert på skilnadene i teknologi så kan en lokalt ha bedre 4G dekning enn 3G.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Täckningskartor i all ära men de visar inte alltid rätt. Där vi bor ska vi ha täckning för det mesta enligt kartorna men inte i verkligheten. Vi har haft hit tekniker med mätutrustning för alla operatörer och den enda som fungerar någorlunda är Telenor trots att vi vid mätning hade en extrem antenn 6 meter över taknocken. För mej funkar inte kartor utan verkligheten...

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Då är nog det problemet, du behöver ha täckning, och eftersom Fogg kör i 3's nät, behöver du nog vara i närheten av en stad.

Tack för hjälpen! Testade på annan ort där täckningen var bättre och det funkade utan problem.:)

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Har du loggat in med ditt användarnamn och lösenord på den sidan du får upp? Om inte är det nog därför det inte fungerar.

Âr detta användarnamn och løsenord admin eller det man har logget inn med på Fogg? Vi kommer heller inte vidare

Else :)

F

F.d. 4220

Guest

Âr detta användarnamn och løsenord admin eller det man har logget inn med på Fogg? Vi kommer heller inte vidare

Else :)

På foggmobiles sida så loggar du in med de uppgifter du registrerade där. Se till att du inte har annan internetaccess tillgänglig samtidigt. Det vill säga, på en ipad eller tablet skall du stänga av wifi först (det är mycket viktigt).
Öppna sedan en webbsida och kommer inte fogginloggningen automatiskt, skriv in http://site.foggmobile.com/auth/login/
När du loggat in där är ditt kort knutet till din användare och detta behöver inte göras mer.

//Stefan

F

F.d. 50111

Guest

Flere enn meg som er i Norge og mangler dekning? Sluttet å virke for ca 2 dager siden, forsvant gradvis, dvs at der jeg normalt har 3G dekning gikk det over til edge, deretter var det til og fra et par timer før det var helt stopp.

F

F.d. 52994

Guest

Jag har en samsung surfplatta, jag får inte foggkortet att fungera på den, Sweden fogg står det på internetanslutningen. När jag ansluter internet kommer foggs startsida upp automatiskt och jag kan inte logga ut från den. Någon som har upplevt samma problem ?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Logg inn på den sidan! Når dette gjøres første gang så aktiveres kortet på din konto. Det er viktig at plata ikke har andre veier til internet når du gjør dette.

G

GunDogs

Guest

curtan

Undrar om du har samma problem som jag hade med min iPad. När jag hade installerat Fogg så kom jag till deras hemsida oavsett vilket av mina bokmärken/länkar jag klickade på. Efter en omstart av paddan så funkade allt som det skulle.

F

F.d. 52994

Guest

curtan

Undrar om du har samma problem som jag hade med min iPad. När jag hade installerat Fogg så kom jag till deras hemsida oavsett vilket av mina bokmärken/länkar jag klickade på. Efter en omstart av paddan så funkade allt som det skulle.
Jag har provat att starta om den men det blir ingen skillnad, jag kommer till inloggningssidan hur jag än gör

G

GunDogs

Guest

curtan

När jag tänker efter så raderade jag mina coockies också. Det var nog där problemet fanns.

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Vi har provat alt efter boken men det går inte .....finner ingen tjeneste...
Vi har mailat med den endel nu så må vel bare vente dette ut :(

Svaret vi fikk:

[FONT=Arial,Sans-Serif]Hi,
Thank you for your email.[/FONT][FONT=Arial, sans-serif]I just received some new information:[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Our network supplier has had a major hardware break down. This is causing an overload in the network system which will affect their own customers outside of Sweden who are trying to connect to the network. This will also cause Fogg's customers to not be able to connect since we are using the same network.[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif]Our network supplier is working non-stop to solve this problem, and is now trying to find ways to rapidly create more capacity in the system so that more traffic can be handled. They currently have 50% capacity. This means that some users can connect to the network, while others can't.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif]When the system is overloaded devices will actively search for a network automatically. If the device cannot attach once, it will not try to find the network again unless user searches manually, by enabling/disabling flight mode or rebooting. This does however not guarantee a successful attach, but there's a better chance to get connected the more one tries.[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]
Don´t hesitate to contact us if you have any questions.

Fogg Mobile[/FONT]

annie783

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024

Flere enn meg som er i Norge og mangler dekning? Sluttet å virke for ca 2 dager siden, forsvant gradvis, dvs at der jeg normalt har 3G dekning gikk det over til edge, deretter var det til og fra et par timer før det var helt stopp.

Ja det har vært litt til og fra - fikk ikke kontakt med nettverket i går kveld og i formiddag. Lot den gamle telefonen jeg bruker som mifi ligge i fred og nå i kveld hadde den igjen koblet seg til Telenor og jeg fikk surfet litt på den.

F

F.d. 19217

Guest

Funkar nu igen sedan 16 tim i Brighton. En o annan svordom de senase dygnen men nu är det förlåtet.
ChrLun

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Nu är min surf slut. Hur kan man fylla på sitt kort? Jag fick ett mail med en länk men hittar inte var man fyller på.

Jag har redan premium så jag vill bara köpa lite extra GBs

F

F.d. 25291

Guest

Hej. Är det någon som vet vad som händer med dom ev. GB som finns kvar, outnyttjade, när det fylls på med 10 nya GB?

Uno

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Jag gissar att de inte buffras. Det vill säga är det kvar så tappar man det.
Lika sjukt hos Telia eller ännu sjukare. Har ett 0.5GB abonnemang där.
Köpte 1GB extra för 49:- och inte ens outnyttjad mängd av detta skickas över till nya perioden/månaden.

Har svårt att hitta liknade logik på andra områden.

Toppen