• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

P

Patrick E

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Testade att uppgradera igen via webben och nu funka det på en gång.
Nu är det bara att hoppas på att täckning är hygglig i Norge.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Funkar utmärkt med Telenor nära svenska gränsen, rapportera gärna hur täckningen är i fjälltrakterna om du ämnar dig dit.

P

Patrick E

Guest

Hej!

Vill bara tipsa om att Elgiganten säljer ZTE MF60 bredbands router med batteridrift för 199:- Det är en låst Comviq kontant modell med 1 veckas fri surf (3GB) som ingår.

När man surfat slut på dessa GB så åker FOGG kortet i.
Det var lätt att låsa upp modemet med DC Unlocker.
Kostade 7 euro och var lätt fixat.

Kanske inte den bästa routern men den duger som komplement till Dovado Go :)

Tackar för det tipset!
Blev att åka till elgiganten idag och inhandla denna router.
Dock kan jag nog inte påstå att det var lätt att låsa upp. Då datorn inte identifierade routern som modem utan bara som lagringsmedia. För att DC Unlocker skall funka så måste routern kännas igen av DC Unlocker. Men efter lite googlande så löste det sig med. Finns några bra guider för hur man skall bära sig åt med hjälp av lite andra program innan man kör igång med DC Unlocker. När väl modemet känns igen av DC Unlocker så var det lätt att låsa upp.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Tackar för det tipset!
Blev att åka till elgiganten idag och inhandla denna router.
Dock kan jag nog inte påstå att det var lätt att låsa upp. Då datorn inte identifierade routern som modem utan bara som lagringsmedia. För att DC Unlocker skall funka så måste routern kännas igen av DC Unlocker. Men efter lite googlande så löste det sig med. Finns några bra guider för hur man skall bära sig åt med hjälp av lite andra program innan man kör igång med DC Unlocker. När väl modemet känns igen av DC Unlocker så var det lätt att låsa upp.

Var så god!
Det verkar visst även krångla på vissa datorer. Jag hittade en guide och följde den slaviskt. Så allt är väl relativt.:)

Nu skall den bara hårdtestas med 3 olika operatörer.
Sugen på en extern antenn men de är ju dyrare än routern...

P

Patrick E

Guest

Än så länge har jag bara testat routern med fogg och det funkar utmärkt!
Verkligen en "smutt" pryl till ett överkomligt pris!

essge

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2025

Jag väntar fortfarande tålmodigt på simkortet som utlovades till den 10/6.

Hej
Jag hade samma datum. Fick på tredje! försöket, för några dagar sedan, svar enligt nedan från supporten.

[FONT=Arial,Sans-Serif]Hi [/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]Thank you for your email.[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]You should have received an email from us before your actual "shipping date" with information[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]on how to proceed with your order. It seems that some of our users didn't receive this email [/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]due to an overload in our mailsystem. We apologise for this. [/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]Please go to http://site.foggmobile.com/regis/register/ and order your Fogg card. Use the same [/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]email address that you have registered with us already, but you can choose a new password [/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]if you like. You will have your card within 1-2 business days. Sorry for any inconvenience.[/FONT]

Regards Fogg Mobile

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Funkar utmärkt med Telenor nära svenska gränsen, rapportera gärna hur täckningen är i fjälltrakterna om du ämnar dig dit.

Har försökt koppla upp upp oss med Foggmobile i Dalarna och där var täckningen i princip noll överallt där vi försökte, fungerade dock skapligt i Sälen. Så fort vi kom ned i Värmland så var det OK igen.

/Håkan

F

F.d. 25291

Guest

Vi var i Å på Lofoten i torsdags, då fick vi ett meddelande att kontot var nästan tomt. Graderade upp med kortnummer och allt, en halvtimma(!!!!) senare hade vi 10 GB.

lailaouno

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Om man har graderat upp sitt kort till premium.Kan man nedgradera det igen om man skulle vilja det.

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Om man har graderat upp sitt kort till premium.Kan man nedgradera det igen om man skulle vilja det.

Vi avbröt prenumerationen direkt, behövde bara kortet under april i Storbritannien. Gör jag nu in på vårt konto via fogg-appen så står det 1 GB och nästa förnyelse en datum i nästa månad. När vi skall iväg igen nästa månad så uppgraderar jag kortet igen (149:). Behöver inte ske någon speciell datum.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder alltid mina Foggkort antingen jag befinner mig hemma eller utomlands. Bättre pris med 10 GB/månad har jag inte funnit. Visserligen betalar jag 99 kr/månad men även det högre priset är överkomligt.

För enkelhetens skull har jag placerat korten direkt i plattorna (iPad). För att spara GB använder jag WiFi hemmavid och i husbilen eller när det finns tillgängligt annorstädes.

Det som bekymrar mig en aning är att inte fler länder har införlivats trots löfte om "innan sommaren".

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Jag använder alltid mina Foggkort antingen jag befinner mig hemma eller utomlands. Bättre pris med 10 GB/månad har jag inte funnit. Visserligen betalar jag 99 kr/månad men även det högre priset är överkomligt.

För enkelhetens skull har jag placerat korten direkt i plattorna (iPad). För att spara GB använder jag WiFi hemmavid och i husbilen eller när det finns tillgängligt annorstädes.

Det som bekymrar mig en aning är att inte fler länder har införlivats trots löfte om "innan sommaren".

Lite märkligt är det, att Finland (norra)inte finns upptaget när det fungerar där
Lennart

P

Patrick E

Guest

Sonen och hans sambo som vandrar i Norge. Som den IT support man är i familjen så fick de låna fogg och routern. De är nu i krokarna runt Joutenheim och skickar bilder och wahtsappar och det funkar fint.

Bengt62

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2025

Vi har varit runt i Danmark en dryg vecka nu och FOGG har fungerat tillfredsställande hela tiden. Så vi är nöjda. Hoppas bara att de lyckas ansluta fler länder innan husbilssäsongen är över...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Måtte Fogg komma igång med Tyskland snart så man slipper den här otroliga pappersexercisen när man försöker få Aldis kort att fungera.

Aldi.jpg

Förra gången jag köpte Aldis "skämtartikel" var jag tvungen att ta hjälp av en tysk för att överhuvudtaget få igång det och han hade det inte lätt eftersom Aldi numera utgår från att alla deras utländska kunder är terrorister eller åtminstone blivande terrorister.

Kort efter det att det äntligen fungerade dog kortet givetvis och jag blev uppmanad att upprepa proceduren! Aldrig i livet att jag går på de här bondfångarknepen en gång till!

Måtte Fogg få igång "Tyskland" snart!!

Jappe

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag var Fogg och det funkade i Danmark o Österrike.
Nu köpte jag i Kroatien ett tele2 simkort som gäller 1 månad/3 Gbt för 96 Kuna
Hoppas jag blir nöjd

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tele2:s kort har jag provat i Kroatien och det funkar utmärkt, i varje fall den gången jag var där för ett par år sedan.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så här förklarar Fogg orsaken till att fler länder inte kommit med.

“All journeys have secret destinations of which the traveller is unaware.”

Martin Buber
Here at Fogg we are constantly crossing new borders and forging new ties. Before long you'll be able to use your Fogg data in an extensive number of countries worldwide and that number is constantly increasing. Unfortunately some journeys take unexpectedly longer than originally anticipated and we would like to let you know that the following countries are not yet connected but will be very soon: Finland, Poland, Portugal, Belgium, Netherlands, Germany, Italy and Turkey.

We’d like to apologise for any inconvenience this delay has caused and assure you we are working hard to get connected as quickly as possible. The good news is you can now surf with Fogg in Austria and the above countries will be following shortly. The more people we sign up to Fogg, the quicker we can connect to new countries. We will of course keep you updated on our progress.

Toppen