• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Den har en antenningång bakom locket till micriSD kortet.
Den laddas med 5 V. Det är via Micro USB så en 12V laddsladd till mobil funkar.
Den har 10 tim batteritid så den behöver inte matning hela tiden
/ Thomas

Är det verkligen B593 du pratar om?
Har nog inget inbyggt batteri och matas direkt med 12 V enligt deras manual.

F

F.d. 4220

Guest

Jag har anmält mig till Fogg, men det är ingen gatuadress med i anmälningsformuläret. Har fått ett svarsmail om att de skickar ut kortet i början av juni. Får man ett mail till där man fyller i adress ? eller hur får jag kortet tillsänt.

Om jag kommer ihåg rätt så kommer du att få ett mail när det närmar sig. I det finns en länk som du klickar på. Den går till en registreringssida där du anger adress och annat.

//Stefan

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Uppdaterade till premium idag och priset blev 99kr/mån

Trodde det skulle vara mer men det kan hända att det beror på att jag registrerade mig innan deras månadshöjning.

F

F.d. 55451

Guest

Hej
I Danmark er vi flere som har fået denne mail 3. maj (7 dage siden)

Hello!

Thank you very much for your interest in Fogg! We are currently inviting people to join our waiting list. We will start distributing SIM cards in the beginning of June and will do this on a first come first served basis. Since you signed up early we can confirm that you will receive your SIM on the 20th of June. We will send you an e-mail a few days before the 20th with further instructions on how to complete your order.

Latest addition of Fogg countries is Austria. You can now surf with Fogg in 6 countries!

All the best!

The Fogg team

- så vi håber på det bedste snarest.

Har nogen svensk fået det til at virke i Danmark ?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Hej
Som jag förstår det, är det 3 som är sänd master för Fogg i Danmark.
Om du vill veta var 3 har den bästa täckningen här är en länk till hitta masterna.

Mastedatabasen

Inta lett at använda - men "übung mact Meister"

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022

Har provat internetdelning på min iPad med Fogg SIM. Verkar inte fungera så bra. Kopplar ifrån efter en liten stund. Någon som lyckats bättre? Det är kanske säkrare att sätta SIM-kortet i ett upplåst modem och köra med vår Tiny Dovado.
/Ingemar

F

F.d. 4220

Guest

Jag har inga bra erfarenheter med internetdelning, dels för att uppkopplingen känns långsam och att det drar batteri.

En trådlös router med inbyggt eller externt modem är nog en mer stabil lösning.

//Stefan

S

StorDansk

Guest

Fick mail idag från Fogg, ska få mitt kort d. 20 juni, vi får hoppas att det håller!

Teknikpata

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021

Fick mail idag från Fogg, ska få mitt kort d. 20 juni, vi får hoppas att det håller!

Dock är det inte så trevligt att de skickar sina mail med 213 mottagare och mailadresser i klartext.
Om en enda av dessa mottagare klickar "svara alla" så är mailfloden igång..

Vi får hoppas att de är bättre på att leverera internetaccess än på att skicka mail. :cool:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Dock är det inte så trevligt att de skickar sina mail med 213 mottagare och mailadresser i klartext.
Om en enda av dessa mottagare klickar "svara alla" så är mailfloden igång..

Vi får hoppas att de är bättre på att leverera internetaccess än på att skicka mail. :cool:

Jag hoppas att de har mer än 213 beställda kort. Annars blir det inte långvarigt.
bankruptcy.jpg

F

F.d. 50111

Guest

Jeg MÅTTE bare svare på den eposten etter at jeg leste innlegget ditt :)
Men hadde jo vært greit om de hadde gitt oss en kompensasjon for å dele våres epostadresser til gud og hvermann.

F

F.d. 25023

Guest

Har provat internetdelning på min iPad med Fogg SIM. Verkar inte fungera så bra. Kopplar ifrån efter en liten stund. Någon som lyckats bättre? Det är kanske säkrare att sätta SIM-kortet i ett upplåst modem och köra med vår Tiny Dovado.
/Ingemar

Detta är enligt min erfarenhet iPad/iPhone problem. Åtminstone våra exemplar har alltid betett sig på detta sätt.

Samsung Note Android funkar alltid felfritt och utan avbrott.

Jyrki

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Min iPad Mini klarar det galant!
Kan det bero på operatören? Jag kör Fogg!

F

F.d. 25406

Guest

Är det någon som vet om det går snabbt att uppgradera abonnemanget till premium? (har beställt free abonnemanget men ångrat mig)

/Ove

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Du går in på hemsidan, loggar in och väljer att uppgradera, registrerar betalningsuppgifter. Klart.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Någon som vet om Foggs kort funkar i en till 3 låst dongel?

//Tommy

Toppen