• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej....De kanske är o fiskar ? :santa1: När jag ser "din" stekpanna med alla gottigheter i måste jag berätta om den största jag har sett, stekpanna alltså...det var på Vågens Fiskecamp på Hitra. Fantastiskt ställe, med en otroligt trevlig campingvärd (kan varmt rekomendera detta ställe, ( o för att komma dit har man också äran o få åka genom världens brantaste tunnel )...han kom med stekpannan( fast man kunde knappt skymta honom bakom densamme) ..när han såg att vi packade upp spöna, ni må fiske makkril nu sa han, tas från klipperna bakom hytte till venstre.

Sagt o gjort...makrill fiskades, o stekpannan fylldes...

Ha de bra...bifogar foto när jag hittat det...
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:mcride: Tjena Grabbar jag ville bara dela med mig om ett Spinnar-tipps, om det är
så att ni börjar gräva i betesboxen till våren. Det är ju alltid en fråga vad ska man sätta på för något. jag fick ett Spinnar-sett av en kompis i fjol våras som han hade köpt på JULA varuhuset. Tack och godnatt vem tror på sånna plåtbitar tänkte jag men så en dag så (råkade ) jag sätta på " skiten " i brist på annat. dömm om min förvåning, når "skiten "
damp ner i böljan och drillningen satt igång smack sa det en nio hg Abborre som sedan
följdes av totalt 22 st på trettiofem minuter. Sedan dess har jag bara kört med den spinnaren, som går på allt bla Abborre,Gädda, REGNBÅGE. Grabbarna undrar numer vad
jag håller på och fifflar med när vi är ute och Fiskar, men jag kan avslöja för er vad den
har för JULA nr:Spinnarsett 4 pack 772-088 den blåa med silvertafs är dräparen nr 1.
Det är inte alltid att DYRT är bäst?
Skitfiske på er. Hasse P.:)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Håller med dig Hasse P...ska se om jag hittar din dräpare när jag kommer till Jula, annars har jag en annan "abborrkiller", Wips spinnare i gult o vitt... skulle det vara alldeles tyst där under kan man hänga på en maska bit. Eller annars gillar jag de där gummisakerna...jiggen brukar bita bra.
Makrill, Vågens Fiskecamp Hitra-400.jpg
Nu har jag hittat ett foto på lite makrill från Hitra, tyvärr var stekpannan för stor för o få plats i en bild !:)

Ha de bra....
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hejsan alla!
detta med lite prat om fiske är ju spännande, är själv en inbiten vinterfiskare och vill här passa på att slå lite för fisket i Jämtland, sitter just och väntar på att isarna ska bli farbara så man kan ut med både husbil och snöskoter och bege sig upp i fjällen för att fiska röding... kan tippsa om att i västra Jämtland så finns de fina fiske sjöar, kan nämnar T. ex. Ånnsjön, Herrsjön och en dal andra sjöar som är fulla av röding. Jag hoppas att denna vintern blir lika bra som fjolåret var, jag och hustrun fick ca. 350 rödingar förra året
hoppas att detta år blir lika bra... om någon vill ha mera info så hör av Er.

Gunnar.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Gunnar...tips tas tacksamt emot, vi är ju några här som tycker om att "sitta bakom flötet"...När det gäller Jämtland/Härjedalen så har jag mestadels testat runt Dammån, upp mot Höglekardalen. Det där med skoter låter spännande, har jag aldrig provat på faktiskt. Måste vara kanon när vårsolen börjar ta i nunan, eller ligger du o kikpimplar ?:)

Ha det bra...
 
F

F.d. 55255

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

HEJ
Dubbdäcken är påmonterade, detta verkar lovande ser
fram emot fulla rödingsjöar.
MVH
Arne
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tjena Vi var faktikst ute på en tur med Personbilen till en av våra Gölar som ligger i
ÖVERUM söder om Åtvidaberg, Gölen heter Bottengölen och är en put-take göl det var en
mycket tunn ishinna på den , det vart inget fiske men vi stog och njöt i solskenet ändå.
Den här gölen har jag sett både över och under vattenytan jag ska förklara för er.
Det var en gång en, nej det blir ingen fiskesaga utan hur man badar med kläder på.
vi var ute med ett par kompisar för att fiska regnbåge och vi satt i godan ro på var sin brygga, jag satt på min ryggsäck och vevade in efter ett utkast när jag fick ett hugg,
jag skulle resa mig upp men kom bara halvvägs upp när brädan under vänster fot brast,
det enda jag tänkte på när jag for baklänges var, nu går det åt h-lvete, i bästa Ullrika
Knape stil som grabbarna sa for jag baklänges ner på botten och vände. jag kom upp efter lite möda till ett gapskrattande gäng. det fick jag bjuda på. för jag var glad för under
hela sim hoppet hade jag inte släppt spöt utan hade det mig upp på land . fisken då?
ja tyvärr vart det för hårt mothugg så den släppte. men jag rekomenderar inte dyligt
fiske framför allt inte som det här var i slutet på oktober. några torra kläder hade jag inte med mig för dom som undrar. Så ni förstår att jag njöt av solskenet i dag med torra kläder och fiskeminnet i tankarna.
Skitfiske på er Hasse P.:)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Hasse P....jodu, vi har nog varit med om lite dråpliga historier allihopa, själv har jag ramlat ur en båt en gång när jag "trodde" att jag hade världens påhugg utav gädda. Men det visade sig vara bottennapp, tur iaf att man inte har skadat sig på allvar hitills. Lite knäckta spön får man ju stå ut med, bara man har roligt.

Du, en annan sak...får man lägga in ditt tips om Stora Hammarsjöområdet i klubbens Husbilsplatser ?


Ha det bra....
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

I Kroksjön utanför Tranemo kan man fånga så här fina regnbågar och då bli man så glad
DSCF0004.JPG
 

Sune A

HBK styrelse suppleant
Inlägg
112
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Hasse och ni andra!
Var i Skara idag hoppade in på jula fick tag dessa spinnare, skall ut i helgen spinna lita på
värnen, mvh sune a.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:eek: Tjena Grabbar! Jag börjar med att svara Rollerteam på frågan om att lägga ut
Hammarsjön skälvklart får du det. Det kan noteras att området inte bara är till för fiske
utan övrig rekreation som, strövområde, svampplockning,bad, mm Det finns en badstrand i anslutningen till Campen ca; 75 m från uppställningsplatsen. Ställplatserna har gräsyta med Grillplaser. Det finns 2 st TC samt en Handpump för färskvatten.
Det finns ingen el inom området man gör nämligen reklam för elalerkiker, därimot kan
man hyra små stugor med gasoldrift utanför campen.

Ja sune jag kan bara säga SKITFISKE på dig, jag hoppas att du återkommer med en utförlig fångstrapport senare,

Tjinge Ling. Hasse P.:eek:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej alla.. Kanon Hasse P, tack för utförlig beskrivning....den kommer inom kort in på stpl, listan.

Nu ska det bli spännande o höra vad Sune A tycker om "Hasse P" spinnare...blås inte bort på Vänern bara Sune !

Ewa o Hasse....ingen dålig bit du fick där Hasse ! Bor själv nära Kroksjön, men hitills aldrig fiskat där, men ser att spöna ska med dit också.

Ha det bra....;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tjena Grabbar Är det någon som varit ute dom närmaste dagarna på något mete
själv ska jag gå ner till båten och fixa lite, jag ska byta ut Årtullarna bla.
sen blir det att dyka in i sjöbon och ta ut Ålryssjorna det är en del som behöver lagas.
ps. jag tar nog ut spöt och provar ett par kast i alla fall den store kan ju stå under bryggan vem vet?.
Tjinge ling Hasse P.:rolleyes:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Hasse P.....Halka inte på bryggan bara, kan ju vara frosthalka där...kanske bäst med broddar under sulan, om den store skulle vara "hemma" ;)


Nu kan du kolla in St Hammarsjö i Husbilsplatser, se under Hultsfred...säg till om du vill ändra nåt.


Ha de bra...
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej! Eva o Hasse . och alla andra husbils o fiskevänner. Vill bara till Hasse tala om att nu är även draglådan med i bilen. Till er andra ska ja säga att den var inte med när Hasse o jag träffades senast. Vilket Hasse hade vänligheten att påminna mej om några gånger.
De e sånt man får ta ibland med samma glada sinne.
med tillönskan om ett BRA husbils och fiskeår till ER ALLA.
Lasse_125:)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tjena Rollerteam. jodå jag såg om Hammarsjön men jag skulle bara lägga till en plats,
en liten sjö som heter FÖRSJÖN och ligger i Vimmerby kommun ca 9 km s-v vimmerby,
Man kör ut på Åbrovägen förbi Åbro bryggeri sen in vänster p gamla Eksjövägen mot
Rumskulla, Kör tills skylten dyker upp mitt i en kurva det står BJÖRNEBRO står det på dae
fortsätt till skylten FÖRSJÖN dyker upp på HÖGER sida.

Det är inplanterad Regnbåge som finns där. Vi har pratat med tillsyningsmannen för
fiskeklubben där som rekomenderade oss att campa där, ingen kostnad, grusplan, grillplats med bänkar ,ved finns huggen vid vindskyddet får användas vid grillning.
Ej färskvatten, TC finns som är proffsigt gjord kommunen sköter den HVTC.
Fiskekort köpes på järnaffären eller på Statoilmacken i Vimmerby kostnanad 06 var 70 kr
per dygn o person.
The seam precidear at last taim. Vad det gäller rapporteringen.
Tjinge ling Hasse P.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

En fråga till Gunnar N.

Hur är fisket i Häggsjön nu för tiden,var där för ca 10 år sedan. Har dom blivit STÖRRE.
Måste göra en tur dit i vår.
Rengen och Valsjön brukar ha gått bra..
ETT roligt fiske är Voss i Norge.När det är is, det är inte ofta.

Åke 65
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Jo du, finns nog alla varianter på det där...själv andvänder jag mig utav "ögonamått" på mina egna, men av en konstig anledning är jag snabb o mäta andras firrar med ett av SPA= statens provnings anstalt , noga kontrollerat måttband o våg ! :rolleyes:






Ha det bra....
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Hej på er.
Jag läste att Sveaskog har ett Sverige fiskekort för 1000 sjöar och kostar 600:-/år eller 500:- för sommarmånaderna gäller hela familjen, de flesta sjöarna var i norrland men en hel del i Smedjebacken och Lindesbergsområdet, ja även många i södra Sverige kanske mer än man behöver. Jag har de sista åren varit med i Sportfiskarna utan att vara med i någon lokal klubb. Ja skall sanningen fram så kanske jag använder 3-4 av biljetterna i Sportfiskarnas gratishäfte men däremot uppskattar jag gratisnatten på Forshagaforsens fiskecamp och att man därutöver hittar till fina fricampingplatser vid fiskesjöarna. Kan i förbifarten nämna att om ni åker vägen mellan Vargön och Vänersborg så finnes det en ställplats Vargön, där i älven är det för tillfället fritt fiske har varit Trollhättans fiske klubb som sålde fiskekort tidigare deras gräns börjar numer nedanför krafstationen. Där vid rastplatsen har det tidigare varit en fiskodling som nu är borta, där får man stor lax som av gammal vana letar efter fiskodlingens mat, se efter skyltar om det har ändrats beträffande fiskekort annars är det fritt. Sänder med ett foto från Lindvallska sjön i Blekinge som jag och Kingen testade i somras. Nåja man kan ju alltid drömma.

Dreams.jpg
 
Toppen