Är lite deppad idag har jobbat ganska hårt fast inget har hänt.
Fyllde vatten och skulle bara se att det var ok, vilket det inte var rann vatten under. In och tog bort tömningsventilen, kopplade ihop de två slangarna men det porlade och rann i alla fall och pumpen stannade inte vilket den gjorde när jag klämde ihop slangen så den fungerar.
Var det rinner ut är genom något hål under värmaren, tänker att det är hål i den men det rinner liksom från ett hål rakt ner. Tänker det är fel på värmaren men den startar vattnet blir varmt och trots att det rinner under och pumpen jobbar för fullt hela tiden kommer det varmvatten. Men när jag stänger av går ju trycket ner.
Testade spisen när gasolen var på jo den fungerar försökte starta kylskåpet det måste ha startat efter som det var varmt men ingen kyla har inte varit igång på mycket länge. Man ser ju hela baksidan när man öppnar bakdörren.
Startade värmaren också och den gick igång utan problem, men låter en del, dieselvärmaren är tystare. Detär mest fläktljudet som hörs och det verkar varvtalstyrt så kan nog bli tystare.
Så det är vattnet som läcker men var och hur.
Min enda erfarenhet är min gamla husbil där rann det vatten från en slang under det var en omvänd backventil i plast som var trasig den skulle släppa in luft när man tömde systemet. bytte den.
Finns det något liknande på denna, inget som går att se det är vatten in som passerar min lagade avtappningsventil och sen går vidare till blandarna vilket fungerar bra. men så fort det är tryck rinner vattnet ut.
har legat vid sidan om husbilen och det verkar komma på nästan samma ställe som dumpventilen släpper ut men den är ju stängd -om det inte är så att den öppnar av ett för stort tryck från pumpen??
Eftersom jag får varmvatten så undrar jag om den verkligen är trasig vilket är skräckscenariot.
Visa bilaga 236538
Beställde ett dubbelt USB uttag med kontroll av om det går att ladda 3 A eller standard 1A. Det finns en digitalmätare som visar spänningen med en decimal. I samma panel finns en brytare eftersom det drar några enstaka mA när den är av.
Den brytaren är tänkt att jag ska sätta på askoppen i panelen ihop med USB.
Den strömmen kan jag ta från kabeln till bilradion eftersom den kommer från Bobatteriet och där satt ju en lampa verkar som att någon dragit den själv standard är ju från startbatteriet.
Ska hitta en kabel som jag kan koppla ihop med till cig uttaget det var avsäkrat med 8A men nu med 15A lite svårt att komma åt bara.
Varför askoppen? Jo den har ju inte används och stort hål bakom för kablarna blir det problem med platsen så kan jag skära sönder den och bara använda fronten. Finns mycket plats där omkring men surfplattan ska sitta där som gps. Så blir bra att få ett usbuttag för ständig laddning. Eftersom det är mobilen som ska stå för internet brukar köra uppkopplat så är det bra att få ström till den också uttaget laddar jättefort eftersom den känner av att mobilen stödjer det.
Skära sönder jo det finns en trissa till min batteridrivna vinkelslip som är helt enorm, skär genom trä som smör, kapade en bit Mässing gick jättesnabbt. Bytte skiva en bult hade fastnat skar av skallen gjorde ett spår i den och använde skruvdragaren att skruva bort den.
Jo är det någon som har någon hjälp att ge i morgon skruvar jag bort tömningsventilen bara för att testa om den öppnar fast den inte får. Men verkar faktiskt komma från värmaren.
Visa bilaga 236539
Jätteknepig spegel?
Visa bilaga 236540
Kinamattan!
Visa bilaga 236541
Visa bilaga 236542
Blir förhoppningsvis lite lättare att vila fötterna, ska ska sätta det ett par skruvar så den ligger stadigt på plats, kommer att
sätta dit en matta över.