En dyr termostat men man får oftast vad man betalar för, nu bor jag ju så att jag kan koppla in elen och ha lite ström till en kamin.
Ska forska i vad jag köpt för batteri.
Idag har jag monterat dieselvärmaren, den sitter stadigt och bra, har använt skruvar och muttrar så det sitter stadigt samtidigt lätt att ta bort.
skruvade dit avgasslangen tog den korta alltid besvärligt att få dit klamrarna monterade ljuddämparen inte den som följer med utan en riktig i aluminium med vadd inuti och gjutna rör med hål. Det kommer bli tyst.
Blev tilläggsarbeten displayen sitter i ena änden svårt att se något när den sitter på plats, tog isär den displayen sitter med dubbelhäftande tejp. Värmde lite så gick den att ta bort finns gott om kabel så jag satte den på ovansidandär den skulle vara synlig. kineserna tror att man kan sätta dit en m4 vanlig skruv i 0,5 mm plåt, satt dit m5 med skruv och mutter. Man vill ju inte att den ska ramla isär. Den gamla som såg likadan ut hade samma bekymmer. Annat namn same skit!
Finns ju fjärrkontroll och blåtand. Saknar ett utblås som följde med den gamla jag hade, de truma jag hade slängde jag bort.
Nu sitter det två utblås till gasolvärmaren det ena går till toaletten samma med förra bilen jättevarmt där. Kanske pluggar jag det och tar det men jag får se tror biltema har ett utblås. Ska såga upp ett hål och ansluta dieselvärmaren. Nu har jag två slangar men de är för korta. Finns att köpa med isolering vilket jag inte behöver men helst ingen tveksam skarv. Så den delen är det jobbiga gjort klart.
När jag tog bort slangen till luftrenaren på bilen så fanns det ett spjäll där Jankro förklarade utförligt hur det var tänkt att fungera med förvärmning.
Saknades den slangen som skulle ta värme från grenröret, så om jag förstår rätt så det spjället som ska öppna när motorn blir varm öppnar inte eftersom det inte finns en fungerande förvärmning. Det ser ut som om det mindre hålet där varmluften skulle komma är det enda som försett förgasaren med luft hela tiden, borde blivit fet blandning då.
Jag tog bort fjädern och luckan så nu blir det ordentligt med luft till motorn. Får dra om luftintaget till en del eftersom värmaren sitter ivägen. Men verkar ju inte så viktigt eftersom den mestadels fått luft där det skulle komma varmluft. Går säkert att hitta ett bra läge där.
Fick min kartong med porta potti 565 E för några minuter sen kom med Airmee en dag tidigare än utlovat.
Värsta jobbet klart med värmaren har ju gjort det förut, ska se om jag kan få dit min 6 l tank på något bra ställe. Min tanke är att slangen får den tanken ska kopplas till locket på värmarens tank, borde bli 8 l totalt den inbyggda tanken är det svårt att se nivån på tanken jag har är att bara fylla på extratanken när den blir tom. Kan jag sätta den på ett bra ställe så kan jag tanka direkt i den tanken. Hur det blir med luft och sånt vet jag inte men borde rätta till sej.