BMS inställningar är tillrättat,, cellen kan vara skadad, ja. Igår klockan 20:12 hade TS ca 103 Ah kvar (enligt BMS) i batteriet, sedan har han belastat batteriet med knappt 7A under 12 timmar, men vi kan räkna 6,5A fr den goda sakens skull 6,5x12=78 och han har ca 20% (24 Ah) kvar, allt enligt BMS, 78+24=102 och eftersom han hade 103 kvar vid början så blir det ju matematiskt att han får ut 125Ah ur batteriet, vilket ju är klart godkänt ur ett 120Ah batteri.
Edit: Spänningen i dag kl 07:29 var 12,3V och enligt BMS 24,2 Ah kvar i batteriet så det verkar att stämma. Skulle det köras ett stresstest med inverter och 100A uttag ur batteriet hade kanske resultatet blivit annorlunda men batteriet verkar tåla långsam urladdning bra och enligt specifikation men som sagt vid högre belastning så kan ju resultatet bli ett annat.
Det är ju sällan som batterier i husbilar/husvagnar stressas så det är därför så kallade B-celler fungerar utmärkt i dessa fordon.