Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej !
Angående Tillkommande kostnader. Jag har just beställt och betalat ett LPG konverteringskit för mitt Honda elverk EU10. köpet gjordes via e-buy pris 141,63£ efter skatter,tullavgifter och hanterings kostnader blev slutpriset 267£ en kostnadsökning på ca 89%. Godset hanterades via UPS. Så var noga med att kolla tillkommande kostnader för köp!
BBa
Regeln för tillkommande kostnader är: Varor levererade från EU-land inga, från land utanför EU tillkommer svensk moms & för att upprätta en momsdeklaration tar PostNord ut en kostnadsbaserad avgift. I normalfallet är den 75 kronor inkl. moms för försändelser med ett deklarerat värde på 1 600 kronor eller lägre. För försändelser med ett deklarerat värde överstigandes 1 600 kronor behöver även tull betalas och en tulldeklaration ska upprättas. Avgiften blir i dessa fall 125 kronor inkl. moms. Hur stor tullavgiften blir beror på vad det är för slags vara, vad den kostar och från vilket land den kommer. Vissa varor har ingen tullavgift alls medan andra kan ha upp till 20 procent i tullavgift. Tullavgiften beräknas bland annat på inköpspris och fraktkostnad.
Har sammenlignet flere priser imellem amazon se og de, amazon.de vinder hver gang med 20-30 procentBokmärket till ebay. Co. UK... Har jag raderat från datorerna och mobilen... Det är slut handlat från UK nu....
Det blir framöver ebay. De och amazon. Se.. eller den tyska amazon.
Har sammenlignet flere priser imellem amazon se og de, amazon.de vinder hver gang med 20-30 procent![]()
Det tycker jag att jag gjort. Min 5kW'are kostade 1100:- på Amazon.se men det är ju förstås en kopia. Orginalvärmaren kostar ju kring 20000:- beroende på var man köper den. Jag har precis fått hem den till dörren & inga extra pålägg från Postnord eller moms.Jag brukar också jämföra priserna.... men till min förvåning så går det ibland att göra klipp på amazon.se... men det gäller verkligen att kolla runt...
Det tycker jag att jag gjort. Min 5kW'are kostade 1100:- på Amazon.se men det är ju förstås en kopia. Orginalvärmaren kostar ju kring 20000:- beroende på var man köper den. Jag har precis fått hem den till dörren & inga extra pålägg från Postnord eller moms.
Jag hämtar ut husbilen i mitten av mars och är lite nervös inför monteringen. Kommer antagligen placera den under långspffan mitt i bilen men vi får se.Hej!
Ni som har installerat er värmare har ni möjlighet att visa bilder på var ni placerat den i husbilen, tackar på förhand. Anders
Jag hämtar ut husbilen i mitten av mars och är lite nervös inför monteringen. Kommer antagligen placera den under långspffan mitt i bilen men vi får se.
Hej!
Ni som har installerat er värmare har ni möjlighet att visa bilder på var ni placerat den i husbilen, tackar på förhand. Anders
I garaget:
Jag har monterat min KV i ett döutrymme i mellangolvet...
Skall göra en golvluka (under bilen) , så när den fälls ner så följer KV meddå blir det lätt att komma åt den om det behövs
![]()