F
F.d. 7747
Guest
Sv: Den stora husbilsbluffen!
Undersökte möjligheten att väga upp den men framvagnen mm. skulle behöva byggas om och efter att ha kollat kostnaden för ombyggnaden avstod jag , blev bilbyte istället , numera kollar jag väldigt noga vad maxlasten är innan bestämmer mig för ett köp .
Rulla Lugnt .
Håller helt och fullt med om detta , hade en Ci för ett antal år sedan byggd på MB-chassie med en lastvikt på under 400kg , kände att jag ständigt åkt med mer aller mindre överlast , så när jag såg att farbror blå stod vid någon vågkontroll gick pulsen upp i max fart .LasseG,
Värre exempel har jag sett. En Nordic på MB-chassie till salu för ett par år sedan med tjänstevikt 3.400 kg och totalvikt 3.500 kg och den Pillos jag ägde under tidigt 90-tal hade inte heller mycket bättre lastvikt än så, men på den tiden blev inga husbilar vägda....
Jag har dessutom skäl att tro att många bilar går igenom registreringsbesiktning "nakna", utan madrasser, gasolflaskor etc och med tomma tankar.
aake
Undersökte möjligheten att väga upp den men framvagnen mm. skulle behöva byggas om och efter att ha kollat kostnaden för ombyggnaden avstod jag , blev bilbyte istället , numera kollar jag väldigt noga vad maxlasten är innan bestämmer mig för ett köp .
Rulla Lugnt .