Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Here we go again. Vad är sant och osant har aldrig blivit klok på detta forum många med olika åsikter. Man får väl veta när man åker fast. Ja jag vet att det är så dax då. Bäst att ta C kort i alla fall så kan man spola den frågeställningen i fortsättningen.
Lovisa!
Jag tror inte heller att det du räknade upp kan väga nära 200 kg. Tror snarare att vågarna kan vara missvisande.
Vet ikke om Adria grjør det samme som enkelte andre, biler med maks 3500 kg bygges på 35L mens samme bil for større totalvekt bygges på 40H chassi, skilnad i vekt på chassi er nesten 200 kg.
Hej bara en fråga ?Jo det stämmer. Vi har en Adria 670SL med 4250kg totalvikt som är byggd på 40H chassie. Skillnaden mellan 4 och 4,250 ton är förstärkta fjäderfästen.
Denna bil vägde vi fullt utrustad med verktyg porslin, 3/4 bränsle, ca 60 liter vatten och med reservhjul och 3.0 litersmotorn när vi var på väg till Tyskland.
3650 kg.
Jag är förvånad över de höga vikter på "nakna" bilar i denna tråden.
//W
Hej bara en fråga ?
Blev nyfiken på en liknande bil , vad är tjänstevikten på den eftersom du har 600kg tillgodo efter bilen är fullutrustad för semester resa ?
Att dom flesta 3,5 tonnarne redan från början har en låg lastförmåga är ju allmänt känt , man blir lite funders då man ser att många sådana är godkända för ex. 5 åkande , när den totala lastförmågan ligger omkring 350-400 kg .
Rulla Lugnt .
När vi beställde våran nya HB så ville jag inte göra om samma misstag så det blev en med totalvikt på 4250kg. Fick den levererad i mars 2011 när jag kollade i papperna så blev det en glad överaskning den var typad för 4500kg vilket flyt.Det har hittils inte varit några problem heller
Wizard Det lyder da ok men er det ret på registringsbeviset 3053kg Det er jo husbil forhandleren som skriver det på rigistringb.?? ved første gang Regis. af hushilen ??
ERIK DK