Sv: Campingbil
Har jobbat lite med Caddyn sen jag kom hem, vintern närmar sig och efter att ha krupit under så har jag insett att gör jag inget så kommer jag ha problem med rost ganska snart.
Sprutade hydraulolja under med en vanlig sprutflaska den är ju tunn som vatten och kryper in överallt.
Men den står ju inte emot vattensprut så bra så dagen efter kröp jag under och sprayade underedsmassa på känsliga ställen som på caddyn är obehandlat hjulhusen bak och golvet bakom.
Väntade en dag till och plockade fram kompressorn och en oljespruta, hade skaffat sågkedjeolja och hissade upp bilen och sprutade under, fick värma upp oljan på gasolköket eftersom den blev lite tjock.
Jag satsar på att behålla den här bilen även om den är på marginalen i storleken så är den oslagbar som personbil.
När man som jag levat och arbetat i ett nära "förhållande" med sin bil så får man speciella känslor även om Caddyn inte är en sån bil som man fattar tycke för.
När jag var ute i byarna och snurrade och kunde vända runt överallt så var det en stor fördel, ingen brydde sej heller om en liten hantverkarbil, kunde ha stannat överallt egentligen.
Har givit upp iden med varmvatten fast det inte är så svårt att ordna, kommer att ha en vattendunk i fortsättningen, behöver utrymmet i skåpet till andra saker funderar att flytta batteriet.
Kändes lite farligt att lägga saker av metall i skåpet eftersom det kunde studsa upp och lägga sig över batteripolerna och då har man brand och ev. explosion och ligger man i vänsterfilen på autobanh så är man illa ute.
På bilden kan man se hur det som var rödrostigt blivit fuktigt av olja, bakaxeln med bromsrören såg hemska ut.