F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Var ju Knut som fick mej in på iden att limma hade funderat lite själv men tänkte det var för farligt. Profilerna ligger ju på insidan så de syns inte genom limmet som är svart.Jo vansinnesiden med spännbandet var kul (men cellen såg inte limmad ut så jag trodde att du fortfarande funderade på en enkel lösning...)
Men du klarar ju dig själv galant
Har förstått att många åker helt utan reservhjul pump domkraft och mutternyckel. Är det onödigt att ha det med sej?
Det var förmodligen clas ohlson men kanske 15 år sedan, har inte sett något sådant efteråt, tänkte lite fel när jag gjorde fickorna till pinnarna, ska sy ett par till på andra sida så jag kan vända så den blanka sidan kommer utåt när solen skiner. Som det var nu blev det bastu när all värme reflekterades in.> bengtic
Var har du köpt ditt regn/solskydd?
Skulle behöva ett sånt till att täcka över min framruta på min helintegrerade husbil när solen ligger på.
Har fått dit en led-list från Ikea 30dioder som är lagom vita säljs med transformator 12v för 79kr! Fint ljus med hyfsad spridningsvinkel små enkla fästen att montera bara att klippa kabeln till transformatorn och sätta på 12v. Kopplade in mej på ordinarie lampa för lastutrymmet så den går på bilens batteri och den kan också tändas av att man öppnar dörren om man vill-perfekt.
Gick bra att spraylimma filmen på täcket så nu har man bra isolering till förarutrymmet både mot sol och kyla beroende åt vilket håll aluminiumfilmen är åt. Täcket är väldigt lätt och det är inget riktigt tyg utan något pressat material, I morgon ska jag leta efter gardin till bakfönstret, skulle behöva dubbla för insyn och helt svart. Funderar även på mylarfilmen -räddningsfilten, den är så tunn att det blir spegelglasögon effekt, man kan se ut men det går inte se in om det är ljusare ute. Provade den f.öv. som räddningsfilt och det är fantastiskt vad den värmer fast det är en så utomordentligt tunn film. Perfekt att svepa över axlarna en kylig kväll. tar ju ingen plats alls bara att sno ihop den så går den ner i en ficka.
En bild utifrån bilen med tänd belysning.