Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag överlämnar Greklandsreferat-uppgiften med varm hand! Han får väl starta en ny tråd "Kalmar i Grekland"Från o med nu har Kalmar 50 en ny följare. Han skriver nästan lika bra som du Amstel!
Ha ha! Tack Annar! Men skall du/ni flyga till Grekland räcker det att studera TripAdvisor eller liknande!Lyckades få frugan att läsa Amstel i Grekland. Nu vill hon åka redan till våren, om det blir husbil eller flyg får daxformen avgöra. Kalmar 50 är heller ingen tråkig läsning. Tack till er båda o Gott nytt år!
Inget nytt från grekiska fronten?
Tomas har långparkerat sin husbil på Mani Beach Camping och flugit hem till Sverige för några veckors uppehåll. Tilka saknar sin fristad och får dela binge med Wovvi igen och Peter får åter fiska i ensamhet på Kamaresstranden GP).
100 Km längre norrut på Peloponnesos, vid Eleastranden GP), övervintrar fortfarande ett tiotal husbilar (mest D + NL + A), några drar vidare och nya kommer till. Även söderut på samma kust och halvön, Kalo Nero GP), Finnikounda (åretruntöppna campingar), m.fl, finns ett dussin husbilar som övervintrar. Husbilarnas rörlighet är låg i december-februari. För tillfället vet jag faktiskt inget om läget kring Nafplion.
Det har regnat, snöat och blåst ovanligt mycket denna vinter med låga temperaturer i jan. men så har det varit i stort, kring hela Medelhavet. Snart, 15 febr, börjar våren på Peloponnesos.
Det är lugnt så här års i Grekland men jag har förstått att anstormningen startar tidigt i år.
Redan förra året kunde jag med egna ögon konstatera en mycket tydlig ökning av antalet husbilar i Grekland. I år lär det bli "hausse" eller "boom". Flera tecken tyder på en mycket kraftig uppgång av antalet husbilar till Grekland (källa: flera europeiska husbilsfora). Även i Sverige finns ett ökande intresse för Montenegro, Albanien och Grekland (om man skall tolka Facebook?).
Måhända är det bra för grekisk ekonomi men med tanke på min kunskap om hur många (läs några) uppför sig, är jag klart orolig för att det kommer att medföra restriktioner även här. Så småningom lär vi väl få se och självklart hoppas jag att jag har fullständigt fel!
Julian
Jag gillar uttrycket Shangri-La-atmosfär. Tack Fincan! Att jag inte kom på det själv?Får ett angenämt intryck av "schangrila" atmosfär i dessa av er beskrivna länder och inte "följa john resorna" till Iberiska halvön, trots mina anknytningar där. Kanske bäst att se österrut och lägga om kompassen.
mvh
Fincan