Jodå, visst har vi varit några gånger (4-5?) på Levkas, men den enda gången jag visste att ni var hemma, var Stina sjuk och ni hade varit på bröllop. Jag kan läsa mig till att det då var extremt varmt (för oss)!
Amstel i Grekland Men vi har så mycket gemensamt att vi lär nog träffas förr eller senare.
Jag har inget emot att denna tråden "kapas" så länge det handlar om Balkan och / Grekland. Tvärtom, jag uppmuntrar till att skriva om Grekland här, hellre än att all kunskap och tips hamnar på olika ställen ut i periferin.
Mina hemsidor och bloggar står stilla sedan länge och Facebook är fullständigt värdelös vad gäller struktur och sökning. Jag har försökt! Funkar bra för korta meddelanden som inte behöver arkiveras! Sannolikt återgår jag vid nästa resa till HBK-forum, här finns åtminstone kontinuitet!
De flesta svenska resenärer stannar på nordvästra Greklands fastland och öarna i väst. Inget dåligt val under högsäsong men särskild under lågsäsong, är Grekland så mycket mer än "Pargas"
(fast Drepano & Sagiada är väldigt grekiskt och behagligt även vintertid!!!
) och det är synd att färjorna till den östra övärlden har blivit så dyra, i.a.f. för husbil. Levkas, Euboia och Peloponnesos har åtminstone broar vilket underlättar för husbil.
Med tanke på viktiga tips kring Balkan är jag nyfiken på om ni tar landvägen eller färja från Italien?
Julian