Ja du... Julian.....
En sak är jag säker på.... att denna vinter är nog den värsta (av 6 ) vintrar i Grekland, Jag har hört från vänner på Kreta att de träffade ett par med H-bil, paret var på väg hem ..... då de var så besvikna och frusna av den Grekiska vinter så de avbröt sin vinter resa...
Här i Kamares är det inte bättre, vi har haft väldigt kalt och enormt mycket regn och det går en p11 gas vart 4-5:te dag t.o.m hundarna börjar bli deppad då de vägrar gå ut pga. vädret....
Och som du skriver så är här inte många H-bilar de första månaderna på året... och skönt är det
För jag hoppas verkligen inte att det blir någon boom med H-bilar här i Grekland, för då försvinner "friheten" med att fricampa snart ....visserligen är sommaren i Grekland väldigt varm och lockar inte hit så många H-bilar.
Sen angående fisket så har det inte gått så bra, men vinter månaderna här är alltid dåliga fiske månader, visserligen tog jag en Dorado på 2,5 kg och flera fina kalamaris, var flera var på över 1 kg. Fisken och de mesta av kalamarisen skänkte jag till vänner här runt, och just detta att ha grekiska vänner är ju ett av höjdpunkterna när jag reser runt i olika länder, för om jag skulle umgås med andra husbils turister då hade jag lika bra kunnat stanna hemma och åkt charterresa hit.
Även om platsen där jag ståt på sedan i början av nov. 'är ganska öde, så kommer det ändå folk hit och pratar med mig, senast kom läkaren som jag besökte i på sjukhuset i Gythion i dec och hälsade på.
När jag tänker på hur många svenskar bemöter "utlänningar" i Sverige så skäms jag för de....för aldrig har jag blivit dåligt bemött av lokalfolket, däremot händer det ofta att folk inte gillar hundar på stränderna och då har det hänt att de har skällt ut mig, men inte som utlänning utan för att mina hundar vistas på stranden....tom. Polisen har skällt på mig för mina grekiska hundar
Vi kommer att stå kvar här i Kamares till ca maj månad för att sen dra oss norrut,
Thulla från Kreta kommer i mitten av feb och hälsar på och jag tänker senare hälsa på George från Neapoli som ringde häromdagen och berättade att han flyttar tillbaka till Aten, då han fått en bra jobb inom sjöfarten....så inte behövs här en massa "utlänningar"
Nä njut av dagen innan det är försent och just nu är det +9
Tusen Kramar till Julian & Stina.... och alla andra här på Hbk.
Härligt skrivet muskatten.Tack!
mvh
Fincan