• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på oss?

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Hej Yvoone & Christer !

Stå på er !

Vad jag kan förstå , så har vi alla varit , husbilsförare första gången , någon gång , visst har man undrat , vad är detta , vad händer nu då , varför blir detså, är då bilen ny, jag själv ovan kanske lite osäker ingen kunnig person att tala med omedelbart Då är det svårt.
Du har betalat det pris säljaren begärde , du betalade inte för en sekunda vara , du köpte inte en ny kostym där högra armen fattades.
Om du inte omedelbart får hjälp med dina problem ( Väl dokumenterade )låt köpet gå tillbaka
tala med högsta ansvariga person , sätt upp en tidsram var mycket tydlig.

Hoppas allt löser till det bästa, lycka till :
totte04
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Husbilstekninkern !

Du säger i ditt svar till Yvoone & Christer att många borde inte varken köra eller ha husbil ! Med en viss riktning .....Detta gäller även husbilstekniker tydligen. Dvs som ska vara en person som skall främja utvecklingen inom husbilar inte " racka " ner på folk som har helt rätt att få fullgod ersättning för de pengar som investerats. Ovana människor finns även i din bransch.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Oj då!

Har ni skakat liv i en 3-4 år gammal tråd igen. Startade 2008.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Det finns ju fel och fel.
Fabrikationsfel och liknande ska naturligtvis åtgärdas, "luft i vattensystemet" och sånt är ju mest löjligt. Är man av den åsikten att det inte får finnas minsta anmärkning så bör man nog inte betala innan man är nöjd, och det kan säkert göra det marigt att få handla...
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Det kanske finns nya medlemar Frankia som vill vara med , som inte har den självklara bilden riktigt klar , som genom det här forumet vill ha synpunkter , så delge oss oförstående dumbommar lite av din erfarenhet
Vis är den som tar råd !!
 

hanhals

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3084
Medlemskap
2024
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o

Det kanske finns nya medlemar Frankia som vill vara med , som inte har den självklara bilden riktigt klar , som genom det här forumet vill ha synpunkter , så delge oss oförstående dumbommar lite av din erfarenhet
Vis är den som tar råd !!
Jag får nog hålla med Frankia det måste finnas mer aktuella trådar om missnöjda husbilsköpare. Christer o Yvonne har idag ingen husbil:dog::dog:
 
Toppen