F
F.d. 3581
Guest
Sv: Är vi för kritiska på vår nya husbil och husbilsförsäljare, eller är det fel på o
Christer, man skall aldrig sluta förvånas sa någon....
Men mycket skall man höra innan öronen ramlar av ..... eller se kanske är mer korrekt i detta fall...
Efter att ha läst er tråd så kom jag att fundera över hur vi konsumenter - i många fall - dansar efter leverantörernas pipa.
Vi ifrågasätter sällan om vi erhåller rätt kvantiteter, tex
hur vet vi att mjölkpaketet innehåller en liter,
hur vi att vinkartongen innehåller tre
dieseln vi tankar - har vi verkligen fått 80 liter, om vi betalar för 80 ?
Vi accepterar utan knot husbilssäljarens köpeavtal - varför skriver vi inte ett eget ?
Jag har nyss kollat igenom våra senaste köpeavtal på husbilarna och inget är uppdaterat med avseende på konsumentköplagens reklamationstidsändring från 24 till 36 månader, trots att det började gälla 2005.04.01.
Ett husbilsköp är dock för många, som någon nämnt tidigare en av de större investeringarna som görs.
Måhända skulle vi inom klubben arbeta fram ett eget köpeavtal ??
Stå på er, annars gör någon annan det.....
Mvh
Dag
Christer, man skall aldrig sluta förvånas sa någon....
Men mycket skall man höra innan öronen ramlar av ..... eller se kanske är mer korrekt i detta fall...
Efter att ha läst er tråd så kom jag att fundera över hur vi konsumenter - i många fall - dansar efter leverantörernas pipa.
Vi ifrågasätter sällan om vi erhåller rätt kvantiteter, tex
hur vet vi att mjölkpaketet innehåller en liter,
hur vi att vinkartongen innehåller tre
dieseln vi tankar - har vi verkligen fått 80 liter, om vi betalar för 80 ?
Vi accepterar utan knot husbilssäljarens köpeavtal - varför skriver vi inte ett eget ?
Jag har nyss kollat igenom våra senaste köpeavtal på husbilarna och inget är uppdaterat med avseende på konsumentköplagens reklamationstidsändring från 24 till 36 månader, trots att det började gälla 2005.04.01.
Ett husbilsköp är dock för många, som någon nämnt tidigare en av de större investeringarna som görs.
Måhända skulle vi inom klubben arbeta fram ett eget köpeavtal ??
Stå på er, annars gör någon annan det.....
Mvh
Dag