F
F.d. 9536
Guest
Efter att ha sonderat marknaden ordentligt bestämde vi vilken husbil vi ville ha. Vi skulle bara sälja båten först. När det var gjort ville vi ju ha husbil snabbt och köpte en 2008 som återförsäljaren hade inne till försäljning. Vi hade kanske inte valt alla paket och tillbehör som fanns på men vi ville ju bli husbilsägare så vi slog till. Vi beställde lite mer "lull-lull" (enligt verkmästaren) som solcell, larm och utedusch men eftersom väntetiden skulle bli lång så skulle vi komma in senare och fixa detta. Under tiden vi kör upptäcker vi fel på fel på fel och undrar om det är oss det är fel på? Vi fick vänta på bilen i 10 dagar från kontraktstillfället för att funktionskontroll och städning samt tvätt skulle hinnas med. När vi försynt frågade verkmästaren varför ingen funktionskontroll gjorts (för då hade flera av våra fel upptäckts) fick vi svaret att då skulle det behövts 4 personer som kollade och förresten så är alla nya bilar behäftade med fel? Är vi för kritiska om vi tycker att bromsarna inte ska skrika eller att vattnet inte ska spruta ur kranarna pga luft i ledningarna. Vi har en lista med 25 punkter med fel som vi tycker borde upptäckts vid en leverans- eller funktionskontroll. Vi är så besvikna så vi har ingen lust längre. Ska det vara så här? Vad har ni andra för erfarenheter av nya husbilar?
Yvonne och Christer
P.S. Den var ju inte "gratis" heller så det svider lite extra. D.S.
Yvonne och Christer
P.S. Den var ju inte "gratis" heller så det svider lite extra. D.S.
Senast redigerad av en moderator: